Doğa Harikalarımız, 10 branşta hazırlanan 16.712 proje başvurusu arasından jüri tarafından başarılı bulunan ve davet alan 8 proje ile 2024 yılı TÜBİTAK Bölge Sergisine katılmaya hak kazandı.
Bu yıl 18incisi düzenlenen TÜBİTAK 2204-B Ortaokul Öğrencileri Bilimsel Araştırma Projeleri Yarışmasında Doğa Harikalarımız, 10 branşta hazırlanan 16.712 proje başvurusu arasından jüri tarafından başarılı bulunan ve davet alan 8 proje ile 2024 yılı TÜBİTAK Bölge Sergisine katılmaya hak kazandı. 2024 yılı TÜBİTAK Bölge Sergisi proje değerlendirmeleri, 22-25 Nisan 2024 tarihleri arasında bölge merkezlerinde düzenlendi ve öğrencilerimiz akademisyenlerden oluşan jüri üyelerine proje sunumları gerçekleştirdi.
Gençleri düşünmeye, gözlem yapmaya, merak etmeye, merak ettiklerini araştırmaya teşvik ederek gelecekte karşılaşacakları problemlere çözümler üretebilen, 21. yüzyıl becerilerine sahip bireylerin yetişmesini sağlamasını amaçlayan ve Türkiye’nin ortaokul düzeyinde düzenlenen en köklü bilimsel araştırma projeleri yarışması olan TÜBİTAK 2204-B Ortaokul Öğrencileri Bilimsel Araştırma Projeleri Yarışması’nda;
Adana Kampüsü öğrencimiz Belinay Aktaş’ın Fen Bilimleri öğretmeni Ayşegül Avşaroğlu danışmanlığında Tarih alanında gerçekleştirdiği “Müzelerde sergilenen tarihi eserlerin LCD ve OLED şeffaf ekran yoluyla flaş ışığı gibi zararlı etkilere karşı daha iyi koşullarda korunabilmesi” konulu Tarihi Eserlerin Işıktan Korunmasında Yeni Bir Yaklaşım: Reflekte Cam, Şeffaf Ekran ve Yapay Zekâ isimli projesi ile Adana Bölge Sergisinde,
Ağrı Kampüsü öğrencimiz Muhammet Ensar Kaya’nın Rehber öğretmeni Osman Kaya danışmanlığında Coğrafya alanında gerçekleştirdiği “Trafik işaretlerinin ve levhaların doğru şekilde anlaşılması ve farkındalık oluşturulması amacıyla internet sitesi ve çevrim içi eğitsel oyunların tasarlanması” konulu Trafik Levhalarını ve İşaretlerini Öğreniyorum ve Farkındayım isimli projesi ile Van Bölge Sergisinde,
Ankara Çayyolu Kampüsü öğrencimiz Berk Akalın’ın Sosyal Bilgiler öğretmeni Esra Mete Taştan danışmanlığında Tarih alanında gerçekleştirdiği “Hadrianopolis Antik Kentinin tarihi ve kültürel geçmişi hakkında röportajlar yoluyla bilgi toplanması ve tarihi miraslar hakkında farkındalık oluşturulması” konulu Turizmin Yeni Işığı Hadrianopolis Antik Kenti isimli projesi ile Ankara Bölge Sergisinde,
Beykoz Kampüsü öğrencimiz İpek Göreci’nin Fen Bilimleri öğretmeni Tahsin Yüceer danışmanlığında Kimya alanında gerçekleştirdiği “Güneş pili katmanlarında katkı olarak portakal kabuğu ve altlık olarak kumaş kullanılarak, güneş enerjisinden elektrik enerjisi elde edilmesi” konulu Güneşten Toplayıp Giysinde Dönüştür: Yeni Nesil Enerji Dönüşümü isimli projesi ile İstanbul Asya Bölge Sergisinde,
Erzincan Kampüsü öğrencilerimiz Ahsen Yasemin Gürkan, Bengisu Kaymakçı ve Gamzenur Ilgın’ın Sosyal Bilgiler öğretmeni Aybike Kuşçu danışmanlığında Değerler Eğitimi alanında gerçekleştirdiği “Toplumumuzdaki bencillik duygusu ile diğerkâmlık değeri arasındaki ilişki ile ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin özveri, bencillik ve diğerkâmlık düzeylerinin belirlenmesi” konulu Bencil Olma, Diğerkâm Ol (Ortaokul Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Diğerkâmlık Düzeylerinin Artırılması) isimli projesi ile Erzurum Bölge Sergisinde,
Isparta Kampüsü öğrencilerimiz Asude Ece Öztürk, Ali Kerem Armağan ve Arhan Kalkan’ın Fen Bilimleri öğretmeni Seher Büşra Oltulu danışmanlığında Biyoloji alanında gerçekleştirdiği “Şekerli ve asitli içeceklerin dişlerde yarattığı etkinin incelenmesi ve 7-14 yaş arası okul çağındaki öğrencilerin diş fırçalama farkındalığı” konulu Şekerli ve Asitli İçeceklerin Dişlerde Yarattığı Etkinin İncelenmesi: Yumurta Örneği isimli projesi ile Konya Bölge Sergisinde,
Samsun Kampüsü öğrencilerimiz Berke Kıray, Furkan Uğur Yılmaz ve Ada Berrak Yılmaz’ın Fen Bilimleri öğretmeni Tuğçe Tosun danışmanlığında Biyoloji alanında gerçekleştirdiği “Çiftçinin gübre ihtiyacını ve tarımsal sürdürülebilirliği destekleyerek ekonomiye destek sağlamak amacıyla organik atıklarından gübre üretimi” konulu Fabrika Çay Atığının Bitki Gübresi Olarak Kullanılmasıyla Elde Edilen Verimin İncelenmesi isimli projesi ile Samsun Bölge Sergisinde,
Sarıyer Kampüsü öğrencimiz Kayra Sarıbey’in Fen Bilimleri öğretmeni Aslı Sağlam danışmanlığında Değerler Eğitimi alanında gerçekleştirdiği “Milli Uzay Programı çerçevesinde ortaokul çağı öğrencilerinin uzay ve havacılık ile ilgili farkındalık düzeylerini ölçmek ve eğitim modeli üretmek” konulu Ortaokul Öğretmenleri ve Velilerin Havacılık ve Uzay Bilimleri Kulüp Dersi Tasarısına Yönelik Tutumları isimli projesi ile İstanbul Avrupa Bölge Sergisinde akademisyenlerden oluşan jüri üyelerine proje sunumlarını gerçekleştirdiler.
22-25 Nisan 2024 tarihleri arasında düzenlenen TÜBİTAK 2204-B Ortaokul Öğrencileri Bilimsel Araştırma Projeleri Yarışması 2024 Bölge Sergilerinde Doğa Koleji’ni başarıyla temsil eden öğrencilerimizi ve öğretmenlerimizi kutlar, bilim hayatlarında başarılar dileriz.