TÜBİTAK 2204-B Ortaokul Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması Bölge Sergisi değerlendirmeleri açıklandı. İTÜ ETA Vakfı Doğa Koleji öğrencileri ve öğretmenleri, 1.453 projenin yer aldığı 15. TÜBİTAK Ortaokul Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması Bölge Sergisi'nde toplamda 13 derece elde ederek büyük bir başarıya imza attı.
ETİKETLER :
tübitak ortaokul yarışması
,
proje başarısı
,
ortaokul araştırma projeleri
,
doğa koleji başarı
TÜBİTAK Bölge Sergisi'ne davet edilen İTÜ ETA Vakfı Doğa Koleji öğrencileri ve öğretmenleri hazırladıkları projelerle 7 birincilik alarak Türkiye Finalleri'ne katılmaya hak kazandı. Bölge Sergisi'nde toplamda 13 proje ile derece elde etme başarısı gösteren İTÜ ETA Vakfı Doğa Koleji öğrencileri; 1 ikincilik, 5 üçüncülük de alarak başarısını pekiştirdi.
Teknolojik tasarımdan yazılıma, kimyadan biyoloji alanına birçok alanda proje geliştiren öğrenciler ve danışman öğretmenler, bu başarıdan mutlu olduklarını dile getirerek kendilerine destek olan herkese teşekkür ettiler.
15. TÜBİTAK ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMASI
TÜBİTAK Ortaokul Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması, ortaokul öğrenimine devam etmekte olan öğrencileri temel, sosyal ve uygulamalı bilim alanlarında çalışmalar yapmaya teşvik etmek, çalışmalarını yönlendirmek ve mevcut bilimsel çalışmalarının gelişimine katkı sağlamak amacıyla 15. kez düzenlendi.
Projeler
BİRİNCİLİK ALAN ÖĞRENCİLER VE PROJELER*BİTKİSEL ÇÖZELTİ KULLANILAN BUĞDAY (TRİTİCUM) BİTKİSİNİN KURAKLIK İLE MÜCADELESİ - KİMYAÖğrenciler: Ada Uzun, Kuzey Yağdır /
Danışman: Mehmet Selim Çobanoğlu / İTÜ ETA Vakfı Doğa Koleji Alanya Kampüsü/ Konya Bölgesi
*
ENGELLİ ARAÇLARI İÇİN SOLAR KABLOSUZ ŞARJ İSTASYONLARI – TEKNOLOJİK TASARIMÖğrenci: Utku Berkay Tan /
Danışman: Emre Toprak / İTÜ ETA Vakfı Doğa Koleji Antalya Kampüsü / Konya Bölgesi
*ANLAT GÖZÜM - YAZILIMÖğrenci: Yunus Emre Varolgüneş
/ Danışman: Ahmet Bağbars / İTÜ ETA Vakfı Doğa Koleji Bingöl Kampüsü/ Malatya Bölgesi
*YAŞA BAĞLI DUYGUSAL UYARILARIN ZAMAN ALGISINA ETKİSİ – BİYOLOJİÖğrenciler: İlknur Tezel, Derin Güntekin /
Danışman: Gökçe Gökgöz / İTÜ ETA Vakfı Doğa Koleji Beykoz Kampüsü/ İstanbul Asya Bölgesi
*COVİD-19 PANDEMİ SÜRECİNDE ŞİFALI BİTKİLERİ DOĞRU KULLANIMININ ÖNEMİ - BİYOLOJİÖğrenci: İrem Bilici /
Danışman: Yasemin Karahan / İTÜ ETA Vakfı Doğa Koleji Kartal Kampüsü/ İstanbul Asya Bölgesi
*KARANFİL KOKULU HİJYENİK MASKELER – BİYOLOJİÖğrenciler: Levent Özbucak, Kerem Özbucak /
Danışman: Gülşen Alıcı / İTÜ ETA Vakfı Doğa Koleji Ordu Kampüsü/ Samsun Bölgesi
*KORONASIZ GÜNLERE SAĞLIKLI MEKTUPLAR – DEĞERLER EĞİTİMİÖğrenciler: Nehir Enginyurt, Güneş Ülker, Masal Koser /
Danışman: Ebru Yılmaz / İTÜ ETA Vakfı Doğa Koleji Ordu Kampüsü/ Samsun Bölgesi
İKİNCİLİK ALAN ÖĞRENCİLER VE PROJELER*AZ SU KULLANIMI İLE KURAK TOPRAKLARDAN YÜKSEK VERİM ELDE EDİLMESİ-BİYOLOJİÖğrenci: Aral Doğan, Bilgin Uzunlu /
Danışman: Tuğba Çelik Çobanoğlu / İTÜ ETA Vakfı Doğa Koleji Alanya Kampüsü/ Konya Bölgesi
ÜÇÜNCÜLÜK ALAN ÖĞRENCİLER VE PROJELER*ELEKTROMANYETİK GEÇİRGENLİĞİ AZALTAN KUMAŞLAR – FİZİKÖğrenci: Pelin Çelik /
Danışman: Sema Seymen / İTÜ ETA Vakfı Doğa Koleji Bursa Özlüce Kampüsü/ Bursa Bölgesi
*KOVİD-19 SALGIN SÜRECİNİN ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN DİJİTAL OYUN OYNAMA SÜRELERİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ – DEĞERLER EĞİTİMİÖğrenci: Rüya Peçen/
Danışman: Ayça Gül Akbaba / İTÜ ETA Vakfı Doğa Koleji Kurtköy Kampüsü/ İstanbul Asya Bölgesi
* DERİN SU KÜLTÜRÜNDE DENİZ BÖRÜLCESİ KÖKLENME VE GELİŞİMİN DENİZ SUYU, ÇEŞME SUYU VE SIVI GÜBRELİ ÇEŞME SUYUNDA KARŞILAŞTIRILMASI – BİYOLOJİÖğrenciler: Toprak Üstün, Ayça Gülşen Al /
Danışman: Sevginur Ege / İTÜ ETA Vakfı Doğa Koleji Acıbadem Kampüsü/ İstanbul Asya Bölgesi
* KORONAVİRÜSTEN KARŞINDAKİNİ KORUR SENİN ÖNCEDEN HABERİN OLUR – TEKNOLOJİK TASARIMÖğrenci: Mustafa Güçlüer /
Danışman: Beyza Tarım / İTÜ ETA Vakfı Doğa Koleji Kayseri Kampüsü/ Kayseri Bölgesi
* DİJİTAL OYUNLARLA HİKAYE YAZMANIN YARATICILIK VE YABANCI DİL GELİŞİMİNE ETKİSİ - YAZILIMÖğrenci: Zeynep Dila Namlı /
Danışman: Melek Pekel / İTÜ ETA Vakfı Doğa Koleji Samsun Kampüsü / Samsun Bölgesi