ETİKETLER :
climate bridge
,
being an aco-leader
,
iklim değişikliği ve mücadele
,
lise eğitimi
,
ab projeleri
,
tübitak
,
erasmus
Proje ortağımız Socialiniai Paramos Projektai tarafından 31 Ocak – 3 Şubat 2024 tarihleri arasında düzenlenen “Being an Eco-Leader” başlıklı eğitimde, sürdürülebilir bir gelecek ve iklim değişikliği ile mücadele yöntemleri uluslararası boyutta ele alındı.
Sürdürülebilir bir gelecek ve iklim değişikliği ile mücadele yöntemleri konulu “Being an Eco-Leader” eğitimine Doğa Koleji Ekoloji Bölüm Başkanımız Merve Topçuoğlu, Bahçeşehir Kampüsü fizik öğretmenimiz Özkan Yılmaz ve Kıbrıs Girne Kampüsü coğrafya öğretmenimiz Laura Bethany Paterson katıldı. Doğa Koleji Projeler Koordinatörlüğü tarafından düzenlenen Climate Bridge Projesi İklim Atölyeleri’ne katılarak iklim değişikliği ile mücadele konusunda ürettikleri projeler ile TÜBİTAK ve TEKNOFEST Proje Yarışmalarına hazırlanan öğrencilerimiz; Acarkent Kampüsümüzden Nilda Arı ve İsmail Efe Doğan, Ataşehir 1 Kampüsümüzden Ecem Eraslan, Bahçeşehir Kampüsümüzden İlsu Yaman, Kıbrıs Girne Kampüsümüzden Emir Kalabalık ve Lavin Demirdöven ile İzmir Torbalı Kampüsümüzden Eslem Oral, Aziz Deniz Malkoç ve Nezir Altekin de eğitimlerde yerlerini aldılar.
Toplam 3 gün süren ve “İklim Değişikliği ile Mücadelede Yenilikçi Yöntemler”, “İş Birliğine Dayalı Problem Çözme Aktiviteleri”, “Yerel Çöp ve Geri Dönüşüm Sahası Gezisi”, “Sivil Eğitim Merkezi Gezisi”, “Yerel Gıda Bankası ve Sürdürülebilir Uygulamalar Atölyeleri” programlarının gerçekleştirileceği “Being an Eco-Leader” eğitimine Doğa Koleji’nin yanı sıra proje koordinatörü Sivitanideios Lisesi (Yunanistan) ve proje ortağı kuruluş , CeFAS (İtalya)’tan 4 öğretmen ve 12 öğrenci de etkin rol oynadı. Proje kapsamında atölye çalışmaları, iş üzeri ziyaretler ve kültürel gezilere katılan öğrencilerimiz hareketlilikleri sonunda AB Erasmus Plus Ka220-SCH Okul Eğitiminde İş Birliği Ortaklıkları Programı kapsamında proje eğitimi katılım sertifikası ve Europass hareketlilik belgesi almaya hak kazanacaklardır.
Lise düzeyindeki gençlerde bütüncül bir çevre yaklaşımı oluşturmak, sürdürülebilir kalkınma ve yaşam kalitesi konusunda öğrencilerin çevreye duyarlı dünya vatandaşlarının gelişimini teşvik etmek amacıyla eğitim programı, fiziksel imkân ve organizasyon kültürü kazandırmanın hedeflendiği Climate Bridge Projesi’nin ortakları ise Yunanistan (Koordinatör), Türkiye (Doğa Koleji), Kıbrıs, İtalya, İspanya ve Litvanya'dan eğitim ve iklim alanında faaliyet gösteren kurumlardan oluşuyor.
Proje çalışmaları ve fikri çıktıları kapsamında öğretmen ve öğrencilerin iklim değişikliği konusunda farkındalığını artıracak atölye çıktıları, öğretmenler için çevrimiçi eğitim materyalleri ve kitlerinin yanı sıra iklim değişikliği konusunda farkındalık yaratan çalışmalar üretmiş ve alanında uzman kişilerin katılımıyla videocast çekimleri gerçekleştirilerek, tasarlanan açık erişimli eğitim modülleri ile Avrupa genelindeki öğretmen ve öğrencilerin iklim değişikliği ile mücadelede bilinçlendirilmesi ve teşvik edilmesi hedefleniyor.