Doğa Koleji, AB Komisyonu tarafından Erasmus Plus Programı kapsamında fonlanan, eğitim alanındaki ‘Pathways’ ve Gençlik alanındaki ‘Stand up for Europe’ projeleri ile alanında Türkiye’nin en aktif kurumu olmaya devam ediyor.
ETİKETLER :
ab projeleri
,
lise erasmus projesi
,
zuhal doğan
,
ab fonu
Doğa Koleji Projeler Koordinatörlüğü tarafından 2009 yılından bu yana Avrupa Birliği Erasmus Plus Programı kapsamında ve eğitim alanında faaliyet gösteren birçok kuruluş ile kurduğu uluslararası konsorsiyumlarca yürütülen aynı zamanda AB Komisyonu tarafından fonlanan projeler ile eğitimde yenilikçi yaklaşımları benimsiyoruz. Doğa Koleji bugüne kadar yürütmüş olduğu 22 büyük ölçekli, 1 Horizon 2020, 57 okul ortaklığı, 5 gençlik ve 7 dil asistanlığı projeleri ile Türkiye’nin eğitim alanında en çok AB Projesi yürüten okulu olma özelliğini koruyor.
Erasmus Plus Programı 2023 yılı başvuruları kapsamında Doğa Koleji’nin iklim değişikliği ile mücadele çerçevesinde geliştirdiği 2 yeni Avrupa Birliği projesinin daha AB Komisyonu tarafından onaylanarak, fonlanmaya hak kazandığını açıklayan Doğa Koleji Projeler Koordinatörü Dr Zuhal Yılmaz Doğan, “Okulumuz bünyesinde yürüttüğümüz Avrupa Birliği Projeleri yoluyla başta çevre ve iklim değişikliği konularında olmak üzere yüksek yeterliliklere sahip, bilinçli ve sorumluluk sahibi gençler yetiştirmeye destek oluyoruz. Pathways Projesi öğretmenlerimizi iklim değişikliğiyle mücadele konularında mesleki ve materyal yönünden destekleyecek, öğrencilerimizi ise eleştirel düşünebilen çözüm odaklı bireyler olarak yenilikçi metotlar ile yetiştirmeye devam edeceğiz. Stand up for Europe Projesi ile ise argümantasyon eğitimi konusunda ortak bir Avrupa konsepti geliştirmeyi amaçlıyoruz.” dedi.
Doğa Koleji’nin AB Komisyonu tarafından fonlanan AB projelerinin ayrıntıları ise şu şekilde;
Pathways
K220-SCH Okul Eğitiminde İş Birliği Ortaklıkları Programı kapsamında kabul edilerek, AB Komisyonu fonlanan Pathways Projesi
(Supporting teachers and school leaders in empowering pupils to become agents of change for environmental and climate action) ile lise düzeyinde çevre ve iklim değişikliği eğitiminin öğretilmesinde eleştirel düşünmeyi ve sivil aktivizmi teşvik ederek, öğretmen ve okul liderlerinin mesleki gelişimlerini ve yeterliliklerini güçlendirerek, öğrencileri çevre ve iklim eylemi için değişimin temsilcisi olmaları konusunda güçlendirmek hedefleniyor.
Koordinatörlüğünü Fransa'dan Groupe SOS Solidarities'in üstlendiği Pathways Projesinde, Doğa Koleji ile birlikte diğer proje ortağı kurumlar ise Almanya’dan Deutsche Schule Athen, Hollanda’dan Atermon B.V., ve Yunanistan’dan KMOP.
Stand up for Europe
KA220-YOU Gençlik Alanında İş Birliği Ortaklıkları Programı kapsamında kabul edilerek, AB Komisyonu fonlanan Stand up for Europe Projesi
(Stand up for Europe: Argumentation training against antidemocratic slogans) ile lise düzeyinde Avrupa ülkelerindeki karşılaştırılabilir argümantasyon eğitimlerinin geliştirilmesi ve Avrupa'ya özgü konularda düzenli sloganlara karşı öğretmen ve öğrencilerin faydalanabileceği açık erişimli argümantasyon eğitimleri içeren açık erişim platformu vasıtasıyla ortak bir Avrupa konsepti geliştirmek hedefleniyor.
Koordinatörlüğünü Almanya’dan Akademie Klausenhof’un üstlendiği Stand up for Europe Projesinde, Doğa Koleji ile birlikte diğer proje ortağı kurumlar ise Almanya’dan Augsburg Üniversitesi, Kıbrıs’tan Center for Social Innovation, Portekiz’den Lusófona Üniversitesi, Macaristan’dan KatHaz, Avusturya’dan die Berater ve İtalya’dan CESIE.