ETİKETLER :
cosquillas
,
boğaziçi üniversitesi
,
şişli bilim okulu
,
Leonardo Da Vinci Yenilik Transferi
,
Nevra Seggie
,
dr. bülent sezgin
Avrupa Birliği Leonardo Da Vinci Yenilik Transferi projesine katılan 15 lise öğrencisi, dört ay süresince Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nden Doç.Dr Nevra Seggie, Dr. Bülent Sezgin ve proje uzmanı Burcu Ertürk Kılıç ile alternatif bir öğrenme deneyimi yaşadılar. Projenin amacı, eğitimde devamlılık motivasyonu düşük olan lise öğrencilerinin alternatif eğitim yöntemleri yoluyla başarı motivasyonlarını artırmak...
Öğrenciler proje sürecinde İtalya’da geliştirilen Cosquillas metodunu kullandılar. İspanyolca “gıdıklamak”” anlamına gelen Cosquillas kişileri canlandırmak, motive etmek ve kendi öz potansiyellerini açığa vurmak için oyun, tiyatro, yaratıcı drama, simülasyon, dans ve sanat terapisi etkinliklerini içeren pedagojik bir metottur. Dört ay süren çalışmalar sonucunda yapılan post-test sonuçlarına göre, öğrencilerin okula dair algılarının değiştiği ve öğrenme motivasyonlarının arttığı gözlemlendi. Şişli Bilim Okulu lise öğrencileri, kendi hazırladıkları final performansını Boğaziçi Üniversitesi Demir Demirgil Tiyatro Salonu'nda sergileyerek, üretme ve yaratma potansiyellerini açığa çıkarttı.
Projenin farklı okullara, öğretmenlere ve öğrencilere yayılması için bilimsel kurul tarafından çalışmalar sürdürülüyor.