ETİKETLER :
beykent doğa
,
uluslararası
,
başarı
,
eğitim
,
matematik
,
mathep
,
proje
Dünyanın değişik yerlerinde yüzyıllardır matematik dersi öğretilmeye çalışılmaktadır. Bütün ülkelerdeki matematik öğretmenleri, o ülkenin eğitim sistemi içinde bir öğretim yöntemi izlemektedir. Ülke sınırları içinde yapılan zümre, atölye, seminer gibi eğitim çalışmaları ile matematik öğretmenleri birbirleriyle iletişim halinde olup farklı öğretim teknikleri konusunda fikir alışverişinde bulunabilmektedir. Peki, dünyanın matematikte en başarılı ülkelerinde matematik derslerinin nasıl bir sınıf ortamında yapıldığını, hangi öğretim yöntemlerinin uygulandığını merak ettiniz mi?
Türkiye’de matematik eğitiminde öğrencilerin yaşadığı sıkıntıların başka ülkelerde yaşanıp yaşanmadığı sorusuna cevap bulmak üzere yola çıkan Beykent Doğa Anadolu Lisesi Yetenek Matematik Kulübü’nün hazırladığı, PISA 2012 sıralamasına göre en başarılı 5 ülkedeki (Çin, Singapur, Tayvan, Kore, Japonya) matematik derslerinde kullanılan öğretim yöntemlerinin uygulandığı Mathematics Education Programme (MATHEP) projesi, 12. Uluslararası Bilişimci Martılar (ICT Seagulls) Projeleri’nde akran ve jüri değerlendirmesi sonucunda üçüncülük derecesi elde etti.
12.Uluslararası Bilişimci Martılar Ödül Töreni, 2-5 Aralık 2015 tarihleri arasında Hindistan'da yapılacak. 18.ICSQCC (International Convention of Students' Quality Control Circles (www.cmseducation.org/icsqcc) )sırasında Lucknow’da yer alan UNESCO Barış Ödüllü, Guiness Rekorlar Kitabı’na (dünyanın en fazla öğrencisine sahip okulu) girmiş olan City Montessori School’da (www.cmseducation.org) gerçekleştirilecek.
Beykent Doğa’da 2013-14 eğitim-öğretim yılında “Yetenek Doğamızda” adlı yarışma düzenleyen Yetenek Matematik Kulübü, 2014-15 eğitim-öğretim yılında yaptığı, danışman öğretmen Erkan Özkan ve 11 öğrencinin katıldığı ilk toplantıda kulüp öğrencilerinin tamamının isteği üzerine matematik alanında bir proje yapma kararı alındı. Boğaziçi Üniversitesi’nde düzenlenen 12.Uluslararası Bilişimci Martılar Tanıtım Töreni’ne katılım gösterilerek proje amacı, hedefi, basamakları, başvuru ve teslim süreci hakkında detaylı bilgi alındı.
Haftalık kulüp toplantılarında öğrenciler, her bir proje adımı için ürettiği fikirleri dile getirdi. Proje adı, amacı, hedefi, adımları ve logosu belirlendi. Araştırma, iletişim, blog, bütçe, tanıtım, fotoğraf, kamera, ve rapor sorumluluları belirlenerek görev paylaşımları yapıldı. Yapılan proje başvurusunun onaylanmasının ardından, proje süreci ve ayrıntıları beyin fırtınası yapılan toplantılarda detaylı bir şekilde yıl boyunca ele alındı. Destek öğretmen olarak ingilizce öğretmeni Ali Batuhan Bardakçı, akademik danışman olarak Araş. Gör. Esra Seyratlı Özkan yer aldı.
Yapılan alan taramasında öncelikle matematik okuryazarlığı konusundaki bilimsel çalışmalardan yararlanılmıştır. «PISA 2012 Ulusal Ön Raporu» ve PISA (Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı) detaylı raporları incelenmiştir. Her ülke için yapılan uygulama öncesi, o ülkenin eğitim sistemi ve matematik eğitimi için Milli Eğitim Bakanlığı web siteleri, T.C. Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yayınlanan ülke eğitim raporları, genel bilgiler için Türk Büyükelçiliklerinden telefon, mail yoluyla ve web sitelerinden alınan bilgilerle araştırma tamamlanmıştır.
Sadece proje için tahsis edilen uygulama sınıfı, incelenen ülkedeki lise sınıfları gibi tasarlandı. Ülke araştırmalarında, Çin uygulamasında Shanghai Community International School öğretmenlerinden Selime Çimen’in izlenimlerinden ve Gezgin Dergisi yazarı Fatih Sınar’ın Çin seyahati görsellerinden, Beykent Doğa Okulu öğrencilerinden Yener Burak Ünal, Bengisu Acıoğlu ve Efe Alphan İbiş’in Singapur, Güney Kore ve Tayvan seyahati izlenimlerinden yararlanıldı.
Okuldaki lise ve ortaokul öğrencilerine, her ülke için yapılan kısa sunumlar (ülke hakkındaki genel ve ilginç bilgiler, izlenimler, eğitim sistemi) kulüp öğrencileri tarafından sunuldu, o ülkede uygulanan matematik yöntemleri ise matematik öğretmeni Erkan Özkan tarafından anlatıldı. Hazırlanan tanıtım videosu, afiş, logo, sunum ve araştırma sonuçlarının paylaşıldığı internet sayfası (www.mathep.com) hazırlandı. Proje sınıfı olarak kullanılan sınıfın sene boyunca “Mathep Sınıfı” olarak anıldığı gözlemlendi. Proje tanıtım videosu DOĞA TV’de yayınlandı ve 2.500’den fazla izlenme ile en çok izlenen video oldu.
Kulüp öğrencileri, bütün proje adımlarında gönüllü ve takım çalışması halinde oldukları proje ekibinde bulunmaktan mutluluk duyduklarını söylediler. Kulüp öğrencilerinden Furkan Polat, Rümeysa Küsmüş, Merve Baltacı araştırma sorumluları, Ceren Özçivril bütçe sorumlusu, Yusuf Doruk Çubukçuoğlu fotoğraf sorumlusu, Metin Zaier video sorumlusu, Özcan Öztürk ve Mehmet Can Payalan tanıtım sorumluları, Mustafa Hakan Kara iletişim ve blog sorumlusu, Umut Sercan Koçkan ve Mustafa Dinç rapor sorumluları olarak yetenekleri ile aldıkları görevleri en iyi şekilde yerine getirdi.
Başarı, aslında her basamağında başarıya ulaşılan bir merdivendir. World Council for Total Quality & Excellence in Education (WCTQEE) Türkiye Genel Koordinatörü Dr. Hayal Köksal’ın öğretici, pozitif yönlendirmeleri ile tamamlanan, Beykent Doğa Anadolu Lisesi Okul Müdürü Ebru Erdoğan’ın bütün aşamalarında destek verdiği bu projenin her adımında farklı başarılara ulaşıldı. Bazen bu başarının ismi «imece» oldu bazen de «yenilikçi». Öncelikle «matematikte fark oluşturmak» hedefine ulaşıldı. Akran ve jüri değerlendirmesi sonucunda elde edilen üçüncülük derecesi ile de başarı devam ettirildi. Beykent Doğa‘da başlayan bu başarı yolculuğu sınırlarını aşıp Hindistan’da ödülünü almak üzere yola çıktı.