Avrupa Birliği Erasmus+ KA201 Okul Eğitiminde Stratejik Ortaklık Programı bünyesinde Doğa Koleji Projeler Koordinatörlüğü birimimizce 2019 yılından bu yana yürütülmekte olan ve 8 uluslararası ortaktan oluşan DALDIS (Digital Assessment for Learning Informed by Data to Motivate and Incentivise Students) Projesi’nin yüz yüze gerçekleştirilen ikinci Ulusötesi Proje Toplantısı 16 ve 17 Mayıs tarihlerinde Doğa Koleji ev sahipliğinde gerçekleştirildi.
Organizasyona Dublin City University (İrlanda), Trinity College Dublin (İrlanda), Maria Grzegorzewska University (Polonya), EdTech Ventures (İrlanda) ve Doukas School (Yunanistan)’dan gelen proje ortağı uzman ve temsilciler katıldı.
DALDIS Projesi sınıf için uygulama sonuçlarının, projenin kapsamında hazırlanan fikri çıktıların ve StudyQuest teknolojine ilişkin değerlendirmelerin ele alındığı toplantıların yanı sıra katılımcılar Doğa Koleji Ataşehir 1 Kampüsü’nde pilot uygulamalara katıldılar.
Ataşehir 1 Kampüsü 11-A sınıfında Biyoloji öğretmenleri Emine Er Yılmaz ile birlikte öğrencilerin bilimsel deney çalışmalarını gözlemleyen ve öğrencilerle bir süre ders programları ve gelecek eğitim planları üzerine sohbet eden uzmanlar, ardından ortaokul bölümüne geçtiler.
Ataşehir 1 Kampüsü 6-C sınıfında İngilizce öğretmenleri Ahmet İskenderoğlu ile birlikte DALDIS projesi kapsamında 6 ortak ülke müfredatından soru ve dersleri içeren StudyQuest platformunda yer alan içerikleri test eden öğrencilerle bir araya gelen uzman ve katılımcılar, öğrencilerin platforma ilişkin değerlendirmelerini ve ileri yaşlarındaki eğitim ve meslek hayalleri üzerine sohbet ettiler.
Katılımcılar ayrıca Doğa Koleji Ataşehir 1 Kampüsü bünyesinde yer alan Sanat Sokağı ve Atölyeleri ile Astronomi sınıflarını da ziyaret ederek Doğa Kolejinin eğitim faaliyet ve altyapısı hakkında bilgi aldılar. Program kapsamında ayrıca katılımcılara İstanbul gezisi ile Türkiye ve İstanbul’un kültürel ve tarihi zenginlikleri de tanıtıldı.
Bir sonraki ulusötesi proje toplantısının Doukas School (Yunanistan) ev sahipliğinde Atina’da yapılması planlanan DALDIS Projesi amaç ve hedefleri hakkında bilgi veren Doğa Koleji Projeler Koordinatörü Dr. Zuhal Yılmaz Doğan, tüm katılımcılara ve öğrencilere teşekkür ederek oldukça verimli ve güzel bir organizasyonu geride bıraktıklarını aktardı. Doğan, “DALDIS Projesi ile farklı müfredat bağlamlarında oluşturulan ve 6 Avrupa ülkesindeki okullarda test edilen öğrenme teknikleri için yenilikçi değerlendirmenin uygulanması ve yaygınlaştırılması yoluyla öğrenme için açık erişim e-değerlendirmesi ele alınıyor.
Ele alınan konular arasında STEM (Fen bilimleri, teknoloji, mühendislik ve matematik), modern yabancı diller ve 5-9. sınıf arası için çalışmalar yer alıyor. Projenin hedefleri arasında ise soru sorma, öğrencinin bilgi tabanını oluşturmak, temel konu bilgisinden başlamak, kavramsal bir anlayış oluşturmak ve öğrencinin konuyla ilgili kavramsal anlayışını derinleştirmek için araştırma ve inceleme tekniklerini kullanmak yer alıyor.
Doğa Koleji Projeler Koordinatörlüğü olarak eğitimde yenilikçi öğrenme ve değerlendirme teknik ve yaklaşımlarının geliştirilmesine yönelik DALDIS ve diğer uluslararası proje ortaklıklarımız ile öğrencilerimizi geleceğe en iyi ve en donanımlı şekilde hazırlamak için çalışma ve araştırma faaliyetlerimizi artırarak sürdürmeye devam ediyoruz” dedi.
Proje hakkında detaylı bilgi almak için www.daldis.eu