Haber ve Etkinlikler

DOĞA KOLEJİ EĞİTİM MÜFREDATI DÜNYAYA SUNULDU

Öğretmenlerimiz, Doğa Kolejine özgü sundukları eğitim müfredatları ile Bulgaristan’ın Varna şehrinde gerçekleşen MOV UP etkinliğine damgasını vurdu. Etkinliğe Türkiye’nin yanı sıra İtalya, Hırvatistan, Litvanya, Malta, Yunanistan ve Bulgaristan’dan önemli akademisyenler katıldı.

ETİKETLER : mov up , doğa koleji , zuhal doğan , ali rıza lüle , doğa koleji eğitim modelleri , KA3 Politika Yeniliği İçin Girişimler


Doğa Koleji öğretmenleri akademisyenler ile Bulgaristan Varna’da bir araya geldi. Erken Çocukluk Eğitiminde Yaşam İçin Sürdürülebilir Motivasyon ve Değerler Modeli Oluşturma  (MOV UP) etkinliği kapsamında 6 ülkeden gelen öğretmenler projelerini sundular. Türkiye’den Doğa Kolejinin kabul gördüğü eğitime İtalya, Malta, Litvanya, Yunanistan ve Bulgaristan’da katılarak eğitim müfredatlarını paylaştılar. 


Doğa Koleji, fen bilimlerinde sorgulamaya dayalı öğretimde Duyguların Didaktiği tekniklerinin etkin kullanımı ve Düşünmenin Doğası uygulamalarını proje ortağı olan ülkelerden gelen öğretmenler ve akademisyenler ile paylaştı. Öğretmen eğitimi sonunda katılımcı öğretmenlerin uluslararası tanıtılan iyi uygulamaları ve öğretim tekniklerini sınıflarında test ederek geliştirmeleri ve yaygınlaştırmaları beklenmektedir. Proje ortakları tarafından iyi uygulamalar, değerlendirme sonuçları ve proje ürünleri konferanslar ve seminerlerle yoluyla kendi karar alıcı kurumları ile paylaşıldı. 


Düşünmenin Doğası ve Duyguların Didaktiği Projeleri Büyük İlgi Gördü

MOV UP uluslararası öğretmen eğitimi kursu okul öncesi ve ilkokul alanında eğitim veren öğretmenleri için düzenlenen bir haftalık bir eğitimdir. 

Doğa Koleji Genel Müdürü Ali Rıza Lüle, Doğa Koleji’nin bu projede yer almasındaki en önemli etkenin 5 yıldır sosyal duygusal beceriler alanında başarılı çalışmalar yürütmesi ve bu kapsamda okul öncesi ve ilkokul düzeyinde öğretim programına ve öğretmen eğitim içeriğine dahil etmesi olduğunu belirtti.  

Doğa Koleji, fen bilimlerinde sorgulamaya dayalı öğretimde Duyguların Didaktiği tekniklerinin etkin kullanımı ve Düşünmenin Doğası uygulamalarını proje ortağı olan ülkelerden gelen öğretmenler ve akademisyenler ile paylaştı. Öğretmen eğitimi sonunda katılımcı öğretmenlerin uluslararası tanıtılan iyi uygulamaları ve öğretim tekniklerini sınıflarında test ederek geliştirmeleri ve yaygınlaştırmaları beklenmektedir. Proje ortakları tarafından iyi uygulamalar, değerlendirme sonuçları ve proje ürünleri konferanslar ve seminerlerle yoluyla kendi karar alıcı kurumları ile paylaşıldı. 

Türkiye Dünya Eğitimine Katkı Sağlıyor

Türkiye’yi eğitim alanında temsil eden Doğa Koleji Avrupa Proje Koordinatörü Dr. Zuhal Yılmaz Doğan ve Sınıf Öğretmenliği Bölüm Başkanı Ramazan Sezer, Doğa Koleji okul öncesi ve ilkokul düzeyinde uygulanmakta olan “Düşünmenin Doğası ve Deney Atölyesi derslerinden” örnekler sundu. 


Doğa Koleji müfredatında başarı ile yürütülmekte olan bu yenilikçi öğretim uygulamalarında bilimsel düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişiminde sorgulamaya dayalı öğretimin aşamaları, Duyguların didaktiği tekniği ile duygusal süreçlerin dengelenmesi ve disiplinler arası ilişkilendirmeler ile öğrencinin yaşamsal ve süreç temelli becerilerinin nasıl geliştirileceğine dair atölye çalışmalarında öğretim setleri ve iyi uygulamalar paylaşıldı. 

Doğa Koleji Genel Müdürü Ali Rıza Lüle, öğretmenlerinin bu önemli etkinliğe katılarak dünyaya müfredatlarını sundukları için çok onur duyduğunu dile getirdi. Lüle, öğretmen eğitiminin kurumları için çok önemli olduğunu, dünyaya eğitim içeriklerini sunma fırsatı buldukları için de heyecan taşıdığını sözlerine ekledi. 


MOV UP Nedir? 

MOV UP projesi 6 ülkeden 7 ortak tarafından yürütülen KA3 Politika Yeniliği İçin Girişimler projesidir. KA3 Politika Yeniliği İçin Girişimler projeleri ile  proje ortaklığına dahil olan ülkelerde yenilikçi öğretimler ve uygulamaların ulusal ve uluslararası boyutta hayata geçirilmesi ve yaygınlaştırılması hedeflenmiştir. 

Yenilikçi Öğretim ve Uygulamalar ile Öğretmen Eğitimi 

MOV UP Projesi, proje ortaklarının öğrencilerin duygusal alanlarını ele alan sosyal duygusal beceriler, değerler, öğrenmede motivasyon ve tutumları kapsayan var olan iyi uygulamalarını yenilikçi öğretimler ile geliştiriyor. Proje ile, iyi uygulamalar ortaya koymak ve bu uygulamaların tanıtıldığı öğretmenlerin sürekli mesleki gelişimine katkı sağlayacak bir öğretmen eğitim kursu üretmek amaçlanıyor.



DOĞA KOLEJİ - KAMPÜSÜ BUL