Manisa Doğa Koleji ve Yunusemre İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü işbirliği ile düzenlenen “Değişen Eğitim Paradigması” konferansında öğretmenin değil öğrenmenin önemi aktarıldı.
ETİKETLER :
manisa doğa koleji
,
coşkun küçüktepe
,
eğitim paradigması
,
konferans
,
eğitim semineri
,
eğitimde değişimler
Doğa Koleji Manisa Kampüsü önemli bir konferansa ev sahipli yaptı. Doğa Koleji Manisa Kampüsü ve Yunusemre İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü işbirliği çerçevesinde Yunusemre’ye bağlı okulların öğretmen ve yöneticilerine İstanbul Üniversitesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Coşkun Küçüktepe tarafından değişen müfredat paradigması sunumu yapıldı. Konferansta öğrenmeye dair gerçekler aktarılırken, öğrencilerin bilgiye nasıl ulaşabileceği konusunda kazanım sağlanması gerektiği vurgusu yapıldı.
İki oturum şeklinde gerçekleşen konferansta 400’e yakın öğretmen ve okul yöneticisi katıldı. Konferansta Küçüktepe, öğrenmenin önemini, bilgiyi öğretmek yerine öğrencinin bilgiye nasıl ulaşabileceği konusunda kazanım sağlanmasının daha önemli olduğunu aktardı.
“Uygun öğrenme ile her birey öğrenir”
Konferansta önemli bilgilendirmelerde bulunan Küçüktepe, “Bilim yapma geleneğindeki paradigmatik değişme ve buna bağlı olarak bilginin doğası hakkındaki yeni değerler öğrenme ve öğretme süreçlerinde değişmeler meydana getirmiştir. Bu alandaki başlıca değişme, öğrenme ve öğretme süreçlerindeki ilgi odağının öğrenmeden yana kaymasıdır. Öğrenme ve öğretme hakkındaki yeni bilgiler öğrenmenin parmak izi kadar kişiye özgü bir olgu olduğunu, uygun öğrenme olanağı sağlandığında öğrenemeyecek kişinin olmadığını ortaya çıkarmıştır” dedi.
“Öğrenme en önemli beceridir”
“Öğrenme en önemli beceridir” diyen Küçüktepe, İnsanoğlu’nun öğretme diye bir kabiliyeti olmadığını söyleyerek, önemli olanın tüm çocuklara öğrenmeyi sağlayacak en uygun etkileşim ortamının hazırlamak olduğunu kaydetti.
“Öğretmenler profesyonel öğrencidir”
Küçüktepe, bireye öğretilmeyeceğini, bireyin öğreneceğini şöyle açıkladı:
“Öğretmen öğretmez, öğrenci öğrenir. 21.yüzyıl öğretmeni de bu doğrultuda profesyonel öğrencidir. Öğretmenler kendilerini geliştirmeli ve öğrendiklerini de öğrencilerine aktarmalıdır. Öğretmenler, yaptığı çalışmalarla öğrencilerin sınıfın duvarlarını aşmasını sağlamalıdır. Bunun için öğretmenin, anlattığı konuların hayattaki izdüşümlerini öğrenciye göstermesi gerekir. Ders konuları, kitap sayfaları veya sınıfın duvarları arasında sıkışıp kalmamalı, öğrenilen bilgiler gerçek hayatla bağ kurularak öğrencinin öğrendiği şeylerin değerini görmesi sağlanmalıdır.”
“Dersler eleştirel düşünmeyi esas almalıdır”
“Yeni müfredatın paradigmasına göre dersler; konuları ve olayları derinliğine anlamayı ve eleştirel düşünmeyi esas almalıdır” şeklinde konuşan Küçüktepe, bilgiye dair şunları söyledi: “Çünkü bilgi çok fazladır, hepsini kazandırmak mümkün değildir. Bilgiyi öğretmek yerine öğrencinin bilgiye nasıl ulaşabileceği konusunda kazanım sağlanması amaçlanmalıdır”