ETİKETLER :
çimento üretimi
,
proje başarısı
,
harvard
,
doğa koleji başarı
,
mavişehir 3
Doğa Koleji öğrencileri geliştirdiği bilimsel projeler ile dünyanın önemli üniversitelerinden davet almaya devam ediyor. Akademik başarılarının yanı sıra geleceğin bilim insanları ve liderleri olma yolunda ilerleyen Doğa Koleji öğrencileri, geliştirdiği alternatif çimento üretimi projesi ile Harvard, Fransa Paris FIAP Jean Monnet, Mc Gill University Montreal, Ryerson University’s Toronto gibi dünyanın saygın üniversitelerinden davet aldı. Öğrencilerimizin ve öğretmenlerimizin bu başarısı ulusal basında da yer buldu.
Çimento farklı katkı maddeleriyle üretilebilir mi?
Günümüz dünyasında ülkelerin gelişmişlik düzeylerini belirleyen en önemli etkenlerden biri sanayi... Çimento ise sanayide oldukça önemli bir yer tutuyor. "Bu derece önemli bir maddenin geleneksel bileşimi farklı katkı maddeleriyle geliştirilebilir mi?" diye yola çıkan ve proje üreten Doğa Koleji İzmir Mavişehir 3 kampüsü 10. sınıf öğrencileri Emir Akdaşci ve Ege Özlem Harvard’a gidecekleri için oldukça heyecan duyarken bir o kadar da mutlular. Projelerini sırasıyla laboratuvar görüşmeleri, deneysel aşama, literatür taramaları ve İngilizce’ye çevrilmesiyle tamamlayan Akdaşçi ve Özlem Projelerini şöyle anlattı:
“Bugün üretilen geleneksel Çimento kırılmış kalker ve kilin öğütülüp toz haline getirilerek sonrasında, 1400-1500°C'de döner fırınlarda pişirilip içerisine %4-5 oranında alçı taşı katılmasıyla elde edilmektedir. Bu çalışmamızda geleneksel formülde yapılan çimento karışımına “Uçucu Kül- Kula Volkaniti – Bentonit -Boraks ve soba külü” gibi farklı katkı maddeleri katılarak beton kalıplar oluşturuldu. Bu çimento kalıplarının kimyasal analiz ve fiziksel analizlerini yapıldı. Yaptığımız bu çalışmayla bu tür endüstriyel atık maddelerinin çimento harcına katılmasıyla, geleneksel çimento formülünden ayrı, Türk Standartlarına uygun, farklı alternatif çimento üretilebileceği sonucuna varıldı”.
Harvard yolcusu öğrencilerimizi destekliyor, başarılarının devamını diliyoruz.