Haber ve Etkinlikler

DOĞA KOLEJİ ÖĞRENCİLERİ MÜNİH IJAS 2018 ULUSLARARASI SANAT VE BİLİM KONFERANSI’NA PROJELERİYLE DAMGA VURDU

Doğa Koleji Manisa Kampüsü ve Mavişehir 1 kampüsü öğrencileri, Münih Ijas 2018 Uluslararası Sanat ve Bilim Konferansı’na projeleri ile damga vurdu. Araç Sollama Sistemi ile kazaların azaltılması projesi ise büyük ilgi gördü.

ETİKETLER : proje başarısı , mavişehir doğa , doğa koleji proje eğitimi , Ijas 2018 , füzyon şifreleme , okul başarısı , matematik ve bilim yarışması , trafik projesi , manisa doğa


Münih’te düzenlenen Ijas 2018 International Journal Of Art And Science organizasyonuna davet edilen Manisa ve Mavişehir 1 kampüsü öğrencilerimiz proje sunumlarını gerçekleştirdiler. 11.sınıf öğrencileri Taha Yılmaz Kanbayrak ve Ahmet Ergül "VOS (Vehicle Overtaking System- araç sollama asistanı)" adlı matematik projesi büyük ilgi gördü.  9. sınıf öğrencileri Elif Yoldaş ve Merve Durgu "Bir Çocuk Bir Oyuncak Bir Mucit" adlı fizik projeleriyle ve Mavişehir 1 kampüsü 11.sınıf öğrencisi İrem Aydost "Y ve Z kuşakları arasındaki iletişim probleminin kaynaklarından birisi olan sosyal medya ve bu problemin yeni oluşan Alfa kuşağı üzerine etkileri" adlı sosyoloji projeleriyle konferanstan tam not aldı.  Öğrenciler, Münih’te olmaktan  dolayı gururlu ve mutlu olduklarını dile getirerek Doğa Kolejinin proje tabanlı eğitim sistemi ile kendilerine bu kapının açıldığını söylediler.

Proje Modelli Eğitim Sistemi ile Öğrenciler Geleceğe Hazırlanıyor

Proje modelli eğitim sistemi ile Doğa Koleji öğrencileri, geleceğin önemli bireyleri olarak yetişmeye devam ediyor.  Eğitimi yalnızca bilginin aktarıldığı süreç olarak kabul etmeyen Doğa Koleji, eğitimde fark yaratan konseptleri ile öğrencilerini yetiştiriyor. Merak eden, araştıran ve sorgulayan öğrenciler yetiştiren Doğa Koleji, proje modelli lise eğitimi ile öğrencilerine bilimsel süreç becerileri kazandırarak onların olayları bilimsel bir bakış açısıyla değerlendirmesine olanak sağlıyor. 

Münih Konferansında lise düzeyindeki tek okul olma özelliği taşıyan Doğa Koleji, sosyoloji, fizik ve matematik alanındaki projeleriyle geleceğin bilim insanları olma yolunda ilerlediklerini gösterdi. Öğrencilerinin bu önemli projelere imza atmasından mutluluk duyduklarını kaydeden Doğa Koleji Genel Müdürü Ali Rıza Lüle;Lise proje modelli eğitim sistemi ile öğrencilerimiz daha büyük başarılara imza atacaktır” dedi. 

Araç Sollama Asistanı Sistemi İle Kazalar Azalacak

Araç Sollama Asistanı adlı matematik projesi ile öğrenciler kazaları azaltmayı hedefledi.   Türkiye İstatistik Kurumunun 2016 istatistiklerine göre ülkemizde ölümlü yaralanmalı trafik kazasına neden olan toplam 213 bin 149 hataya bakıldığında hataların %89,6'sını sürücüler oluşturmuştur. Bu durum hem maddi kayıplara hem de can kayıplarına sebep olabilmektedir. Projenin amacı, bu can ve mal kayıplarını mümkün olduğunca en aza indirmektir. Özellikle bilinen markalarda, öne çıkan bu tip üst seviye özellikler bulunmaktadır fakat bunlar toplumun geniş kısmının kolay ulaşabileceği ürünler değildir. Bu projede önerilen sistem, yapısı itibari ile kolay uyarlanabilir, düşük maliyetli ve efektif çalışacak bir yapıda planlanacaktır. Kanbayrak ve Ergül bu projeleri ile  son günlerde gündemde olan yerli araba projesinde kullanarak bu araçların ticari değerlerini arttırmayı planlıyor. 

Bir Çocuk Bir Oyuncak Bir Mucit Projesi ile “Tüketen değil üreten olabiliriz”

Bir Çocuk Bir Oyuncak Bir Mucit adlı fizik projeleriyle öğrenciler kendi oyuncuklarını kendileri yaptılar. Yoldaş ve Durgu  projelerinin amaçlarını ve içeriğini şöyle anlattı: 

Paraşu¨t, mancınık, tahterevalli, köpru¨, salıncak, dönmedolap, sapan, projeksiyon ,terazi, vb… gibi konu içeriklerini barındıran sistemleri ailelerimizle birlikte sıfırdan tasarladık. Elektrik motorunu ya da Bernolli ilkesi ile çalışan basit bir oyuncak arabayı kendimiz yaptık. Ru¨zgar gu¨lu¨, uçurtma ile ru¨zgar enerjisini tartıştık.

Bizler sıfırdan u¨retmeyi, fiziği sahaya indirmeyi amaçlıyoruz. Eskiden bu¨yu¨klerimiz oyuncaklarını kendileri yapar, parçaları anlamaya çalışırmış. Biz ise u¨retmek yerine tu¨ketmeyi seçiyoruz. Projemizde temelden fizik ile ilgilenip emeğimizi başarıya dönu¨ştu¨rmek, öğrendiklerimizi arkadaşlarımızla, kardeşlerimizle paylaşmak istiyoruz.”

Y ve Z Kuşağının İletişim Problemlerinin Alfa Kuşağına Olumsuz Etilerini  Önleme Projesi 

11.sınıf öğrencisi İrem Aydost "Y ve Z kuşakları arasındaki iletişim probleminin kaynaklarından birisi olan sosyal medya ve bu problemin yeni oluşan Alfa kuşağı üzerine etkileri projesi ile şunları amaçladıklarını söyledi:

“Gu¨nu¨mu¨zu¨n önemli problemlerin başında yer alan, sosyal medyanın aşırı kullanımı sonucu ortaya çıkan kişiler/kuşaklar arası iletişim problemi ve bu problemin yarattığı sonuçların gelecek kuşaklara etki edecek psikolojik, sosyolojik etkileri u¨zerine bir araştırma yapıyoruz. Yeni oluşan alfa kuşağının X, Y ve Z kuşaklarının yaşadığı ve yaşamakta olduğu problemlerden olumsuz yönde etkilenmesinin önu¨ne geçilmesi, temel amacımızdır.”



DOĞA KOLEJİ - KAMPÜSÜ BUL