ETİKETLER :
yaz tatili
,
tatil önerileri
,
doğa koleji rehberlik
Değerli Velilerimiz,
Eğitici, öğretici, verimli, öğrenirken eğlendiğimiz, etkinliklerle çok yönlü geliştiğimiz bir yılın daha sonuna geldik. Öğrencimizi tüm yıl gösterdiği çaba, harcadığı emek ve elde ettiği başarılar için kutlar, siz velimize de bize verdiğiniz destek için teşekkür ederiz.
Karnelerin alınarak uzun bir tatil dönemini karşılayacağımız bu gün öğrencilerimize ve sizlere tatil sürecini nasıl geçireceğinize dair birkaç önerimiz olacak. Tatil başlamadan önce karnelerin incelenmesi sırasında unutulmaması gereken en önemli konu, öğrencimizin akademik sürecini nasıl geçirdiğine dair yapılacak bir konuşma ile kendisini nasıl değerlendirdiğini dinlemek olmalıdır. Karneler, öğrencilerin, dersine giren öğretmenleri tarafından yıl boyunca akademik performanslarının değerlendirildiği, sadece çocuğun başarısının değil aynı zamanda ailelerinde bu sürecin bir parçası olarak görüldüğü önemli belgelerdir. Bu sebeple karnelerin değerlendirilmesi sırasında notlara salt öğrenci başarısı olarak bakmak yerine ailelerin de kendini değerlendirdiği bir süreç olmalıdır. Çocukların güçlü ve başarılı olduğu yönlerine vurgu yapılmasının önemi kadar geliştirilmesi gereken alanlarına destek verilmesi de bir o kadar önem taşımaktadır.
Yaz tatili çocuklar açısından pek çok beklentiyi içerebilir. Bunlardan biri başarılı bir karnenin ödüllendirilmesi olabilir. Elbette ki başarının görülmesi, onaylanması ve başarının devam etmesi yönünde yapılacak her konuşma çocukların ilgilerini canlı tutacak ve motivasyonlarını artıracaktır. Hatta bu konuda yapılan konuşmalar tatil hediyesini de gündeme getirebilecektir. Başarı, bir kişinin kendisine sunabileceği en büyük ödüldür, başarılı olma isteği en önemli bilinç halidir. Bu bilince sahip olmaları onların kendi içlerinde değerli olma duygularını ve benlik algılarını yükseltecektir. Eğer herhangi bir söz verilmediyse ödül veya hediye gerekli ve şart değildir. Onlara verilebilecek en önemli hediye ailesinin ona kaşı gösterdiği koşulsuz sevgi ile birlikte geçirilebilecek zamanın verimliliğidir, olumlu etkisidir.
Karnelerin alınmasıyla birlikte başlayan tatil sürecinin nasıl değerlendirileceği ise, başka bir önemli konudur. Özellikle çalışan ebeveynlerin tatil dönemini daha nitelikli zaman geçirmeye yönelik planlamalar yapmasını, işten arta kalan zamanda birlikte oyunlar oynanmasını, açık hava yürüyüşlerinin gerçekleştirilmesini, birlikte kutu oyunları oynanmasını, izinli olunan günlerde ailece alınan kararlar doğrultusunda bir tatil planının yapılmasını önermekteyiz.
Tatil döneminde çocukların varsa aile büyükleriyle vakit geçirmeleri, onlarla yakın ilişkiler kurmaları, sevgi, saygı, yardımlaşma, nezaket ve maneviyat gibi değerlerin kazanımlarının artmasını, kendi başına birey olarak otonomi kazanmasını destekleyecektir. Sosyal ilişkilerin gelişmesi yönünde bir fırsat olan bu dönem, hem kendi akranlarıyla açık havada bir arada keyifli vakit geçirmesini sağlamalı, hem de ailesiyle birlikte çeşitli sosyal etkinlik ve planlarla eğlenerek öğrendiği bir zaman dilimini oluşturmalıdır. Planlamaların, çocukların fiziksel aktivite ve üretkenlik becerilerine yönelik olmasına özen gösterilmelidir.
Bu planlamanın dışında kalan sürelerde çocukların bilgisayar, televizyon, telefon ya da tabletlerle zaman geçirmesini, geçirdiği zamanın da denetlenmesini ve saat sınırının konulmasını tavsiye etmekteyiz. Medya araçları kullanılırken, bir okul öncesi çocuğuna günde en fazla 30 dakikasını, ilkokul öğrencisine de günde en fazla 1 saat olacak şekilde planlanmasını öneriyoruz. Deneylerin izlenmesi ve uygulanması, belgesel kanalları, zihinsel gelişimi destekleyen diğer birçok uygulama gibi alternatifleri çocuklarınıza sunabilirsiniz. Medya kullanımı bu şekliyle daha verimli ve yararlı hale gelecektir.
Bu tatil süresince yaşına uygun olacak şekilde rutin olarak üstlenebileceği sorumlulukların verilmesi, kitap okuma saatlerinin tatil boyunca devam ettirilmesi, okulda öğrenilen bilgilerin unutulmasını önleyecek günlük bir ders saati kadar konu ve bilgi tekrarlarının yapılması, sorumluluk duygusunun gelişiminin sürdürülmesi çok faydalı olacaktır. Yaz tatilleri eğlenceye dinlenmeye vakit ayırılarak geçirilirken, öğrencinin akademik gelişimi açısından da düşünülerek değerlendirilmeli ve planlanabilmelidir. Ayrıca, öğrencilerin spor, sanat ve sosyal etkinliklerle kendisini geliştirdiği “Yaz Okulları” da alternatif olarak düşünülmelidir. Yetişkin sorumluluğunda ve kurum güvencesinde yapılan yaz okulları öğrencilerin akranlarıyla bir arada vakit geçirdikleri süreyi etkin ve yararlı kullandıkları fırsat programlardır.
Yaklaşık 3 ay sürecek olan tatilin sonlarına doğru yaklaşılırken, okulların açılmasına 2 hafta kala eski rutinlere dönmek, akşam yatış ve sabah kalkış saatlerini okul saatlerine uygun olacak şekilde planlamak, okul ihtiyaçları için kıyafet ve kırtasiye alışverişlerine birlikte çıkmak, okul oryantasyonu ve uyumu için zihinsel olarak hazırlanmasına yardımcı olmak yapılması gerekli bir diğer düzenlemedir. Tatili dinlenerek, ailesi ve sevdikleriyle bir arada geçiren öğrencilerin duygusal ve zihinsel olarak yeni döneme istekli başlayacağı bir gerçektir.
9 Eylül 2019 tarihinde öğrencilerimizle yeniden bir araya geleceğimiz günü heyecanla bekliyor olacağız.
Tüm öğrencilerimize iyi tatiller dileriz…
Doğa Koleji
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü