FATİH Projesi ile dünyadaki en büyük eğitim teknolojileri hareketini yürüten MEB, Türkiye'den ve dünyadan bu alanda faaliyet gösteren akademisyenleri ve sektör temsilcilerini 5 Aralık'ta Ankara'daki Eğitim Teknolojileri Zirvesi'nde buluşturdu.
ETİKETLER :
eğitim teknolojileri
,
doğa teknoloji zirvesi
,
tuzla doğa koleji
,
teknolojik öğrenme
,
fatih projesi
,
nabi avcı
,
ömer ömeroğlu
,
doğa okulları teknoloji
Dünyanın en büyük eğitim teknolojileri projesi olma niteliği taşıyan FATİH Projesi'nin oluşturduğu etkinin verdiği motivasyonla zirvenin ilki bu yıl Rixos Otel'de yapıldı.
Milli Eğitim Bakanlığı’nın çok önem verdiği zirvede, Doğa Okulları eğitim sektörünün lideri olarak yer aldı. 1000'e yakın katılımcının, 20 farklı özel sektör ve birçok üniversite temsilcisinin iştirak ettiği zirveye, Doğa Okulları Bilgi Teknolojileri Koordinatörü Ömer Ömeroğlu "Geleceğin Teknolojik Sınıfları" konu başlığıyla konuşma yaptı.
Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı'nın açılışını yaptığı zirvede, eğitimin dünyanın tüm ülkelerinde artık daha karmaşık ve daha meşakkatli bir görev haline geldiğini söyledi. Bugünkü eğitim modelinin, okul binalarının özelliklerinden sınıfta oturma düzenlerine kadar 19. yüzyılda şekillenmiş bir anlayışın ürünü olduğunu belirten Bakan Avcı, Sanayi devriminin oluşturduğu insan gücü ihtiyacını gidermek, fabrikalara eleman temin etmek üzere örgütlenmiş bir eğitim modelinin aynı anlayışla bugün de yoluna devam etmesi artık çok zor, Eğitimde formatlamaya gereksinim var” diye konuştu.
Milli Eğitim Bakanlığı Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürü Dinçer Ateş, FATİH Projesi'nin plan olmaktan çıkarak hayat bulduğunu, adına yakışır şekilde bir eğitim hareketine, teknolojide bir kalkınma hamlesine dönüştüğünü ifade etti.
FATİH Projesi'ne katkı sağlamak ve proje çerçevesinde oluşan ekosistemi daha etkin kullanmak amacıyla, düzenlenen ‘Eğitim Teknolojileri Zirvesi’nde, Google Eğitim Direktörü Bram Bout, Khan Akademi Türkiye Direktörü Alp Köksal, Intel Global Eğitim Uzmanı Dr. Sabine Huber de birer konuşma yaptı.
Zirvede; ‘geleceğin teknolojik sınıfları’, ‘oyun tabanlı öğrenme, eğitsel oyun’, ‘eğitimde mobil öğrenme’, ‘e-içerik’, ‘üç boyutlu teknolojiler’, ‘genç yazılımcılar’, ‘sosyal medya ve bloglar’, ‘eğitimde bilinçli ve güvenli internet kullanımı’, ‘eğitimde etkin etkileşimli tahta kullanımı’, ‘eğitimde engelsiz bilişim’, ‘öğrenci merkezli eğitimde teknoloji destekli başarılı uygulamalar’ konulu yeni nesil eğitim teknolojileri görücüye çıktı.