ETİKETLER :
Demokrasi ve İnsan Hakları Forumu
,
Doğa Okulu projeleri
,
t-MBA
,
Sosyal Medya ve Vatandaşlık Bilinci
,
Yağmur Şentürk
,
Bill Kissane
,
Barrister Hammad Baig
Eğitimin Türkiye’deki lideri Doğa Koleji, yeniliklere öncülük etmeye, ilklerin vazgeçilmez ismi olmaya devam ediyor. Türkiye Büyük Millet Meclisi ve Milli Eğitim Bakanlığı’nın ortak protokolü tarafından imzalanarak onaylanan ve geçtiğimiz yıl yapılan çalışmalarla uluslararası boyut kazanan “Öğrenci Meclisleri Rehberliğinde Demokratik Eğitim Projesi” artık Avrupa ülkelerine de yayıldı. Bu yıl 8.si düzenlenen “Uluslararası Demokrasi ve İnsan Hakları Forumu” LSE’de Öğretim Görevlisi Dr. Bill Kissane, Londra’da Barrister Hammad Baig, Oxford Üniversitesi Araştırma Görevlisi Jonathan Leader Maynard, Uluslararası Münazara Eğitim Derneği Başkanı Hasan Bin Shaaheen gibi alanında uzman isimler ve Doğa Okulu Kurtköy Meclis Başkanı Yağmur Şentürk’ün katılımıyla Londra’da Lordlar Kamarası’nda gerçekleşti.
“Sosyal medya ve vatandaşlık bilinci”
Günümüzün dijital dünyasında, insanlara paylaşım ve iletişim sınırı olmadan özgür ve özgün tartışma zemini sunan sosyal medyanın kişi ve birey iletişimi, marka ve kurum konumlandırması açısından taşıdığı önemi bilen; sosyal medyanın gücünün farkında olan Doğa Okulu öğrencilerinin ve alanında uzman isimlerin katılımıyla yapılan “8. Uluslararası Demokrasi ve İnsan Hakları Forumu”nda “Sosyal Medya ve Vatandaşlık Bilinci” konusu ele alındı. Son dönemde yaşanan olayların da değerlendirildiği forumda, sosyal medyanın gücüne ve doğru kullanımının önemine de değinildi.
Doğa Koleji’nin misyonuna uygun olarak ezberden öte özümseyerek öğrenen, kendini bilgiyle doldurmak yerine bilgiyi kullanan, uluslararası bir vizyona sahip olan ve geleceğin aydınlık liderleri olarak yetişen Doğa Okulu öğrencileri, bu yıl sosyal medyanın gücünün tartışıldığı “8. Demokrasi ve İnsan Hakları Forumu”na özgürce ifade edebildikleri düşünceleriyle damgasını vurdu. Türkiye’den, Avrupa ve Londra’dan gelen önemli katılımcılarla birlikte 70 kişinin katıldığı etkinlik kapsamında katılımcılar “Sosyal Medya ve Vatandaşlık Bilinci” hakkındaki görüşlerini paylaşarak, günümüzdeki önemini tartıştılar.
“İletişim sınırı olmadan özgür ve özgün tartışma zemini: Sosyal Medya”
Forumun açılış konuşmasını yapan Oxford Üniversitesi Araştırma Görevlisi Jonathan Leader Maynard “sosyal medyanın günümüzde çok önemli ve büyük bir güce sahip olduğunu, internet aracılığıyla her an online olarak elimizdeki gücü özgür ve sınırsızca kullanabildiğimizi” vurgularken, öğrencilerin kendisine ilettiği soru üzerine “sosyal medyanın insanlara yeni birleşmeler, yeni görüşler sağladığını” da ifade etti. Uluslararası Münazara Eğitim Derneği Başkanı Hasan Bin Shaaheen ise “iletişim sınırı olmadan özgür ve özgün tartışma zemini sunan sosyal medyada pozitif ya da negatif düşüncelerin toplumda daha hızla yayılarak ortamdaki algıyı anlık değiştirebildiğine” değindi. Öğrencilerin Shaaneen’e yönelttiği soru üzerine de “insanların sosyal platformlar üzerinde sevdiği şeyleri takip etmesi ve onlar üzerinde hayal güçleriyle yorum yapmaları, zamanlarını onlara harcamaları hatta yeni insanlarla tanışmalarının etkisinden de bahsetti. Shaaneen bu popüler sayfaları kendisinin de takip ettiğini ve özgürce insanların kendi zevklerini takip etmelerinin çok doğal olduğunu da söyledi.
Eğitim dünyasında adeta bir çığır açan, LSE’de Öğretim Görevlisi Dr. Bill Kissane ise “Sosyal medya ve vatandaşlık bilinci” konusunda kavramlara farklı bir bakış açısı getiren, sosyal medyanın doğru okunması ve doğru kullanılması konularındaki düşüncelerini paylaştı.
Konuşmacılardan, Kurtköy Doğa Okulu öğrencisi meclis başkanı Yağmur Şentürk ise konuşmasında “ülkemizde vatandaşlık bilinci ile insanların sosyal medyayı nasıl kullandığı” ile ilgili düşüncelerini paylaştı. Türkiye’de sosyal medya aracılığıyla Fatihte kaybolan down sendromlu bir çocuğun ve 16 yaşında kaybolan küçük kızın bulunmasının, sosyal medyada yapılan kampanyalar sayesinde olduğunu, seçimlerde oy kullanma yüzdesinin arttığının, gezi parkı olaylarında insanların sosyal medya üzerinden bilinçlendirildiğiyle ilgili örnekler verdi.
Doğa Okulu öğrencilerinin rehberliğinde gerçekleşen ve bu yıl 8.si düzenlenen “Demokrasi ve İnsan Hakları Forumu”; öğrencilere özgür düşünme, düşündüklerini rahatlıkla ifade etme, Türkiye ve dünya gündemini yakından takip etme, güncel meselelere farklı bakış açıları getirme, çözüm üretme becerilerini geliştirebilmeleri ve en önemlisi kendilerini çok yönlü olarak yetiştirebilmeleri için imkan sağlıyor.