Doğa Okulu Ortaokul Sosyal Bilgiler ve Lise Tarih Bölümü işbirliğinde 02-11 Aralık 2013 tarihleri arasında gerçekleştirilen Kyoto Eğitim Programı kapsamında Uzak Doğu’nun tarihi ve doğal güzelliklerini keşfeden Doğa Okulu ortaokul ve lise öğrencileri , Uluslararası Kyoto Protokolünün imzalandığı Japonya’nın eski imparatorluk başkenti Kyoto’da "The Multidimensional Results of The Global Warming’’ Forumu’nu gerçekleştirdiler.
ETİKETLER :
Doğa Okulu çevre projeleri
,
Kyoto Protokolü
,
Kyoto Üniversitesi
,
The Multidimensional Results of The Global Warming
,
forum
,
küresel ısınma
Kyoto Protokolü, Birleşmiş Milletler İklim Değişikliği Çerçeve Sözleşmesi içinde imzalanan, küresel ısınma ve iklim değişikliği konusunda mücadeleyi sağlamaya yönelik olan uluslararası bir protokoldür. Kyoto Protokolü devletler tarafından desteklenir ve BM şemsiyesi altında küresel kurallar ile belirlenir. Bu protokolü imzalayan ülkeler, karbondioksit ve sera etkisine neden olan diğer beş gazın salınımını azaltmaya veya bunu yapamıyorlarsa salınım ticareti yoluyla haklarını arttırmaya söz vermişlerdir. Kyoto Belediye Başkanı Mr. Daısaku Kadokawa’nın Kyoto hakkında detaylı bilgiler verdiği, Kyoto Üniversitesi Profesorü Watanebe’nin yanı sıra Doğa Koleji öğrencilerinin de sunum yaptığı bu anlamlı forumun öğrencilerimizin dünya sorunları hakkındaki duyarlılığını ve çözüm üretme becerisini geliştirerek onlara diplomatik bir bakış açısı kazandırdığına inanıyoruz.Doğa Koleji öğrencileri eğitim programı kapsamında Asya kıtasındaki önde gelen üniversitelerden biri olarak tanınan ve dünya çapında araştırmacılar yetiştirmesiyle ünlü olan Kyoto Üniversitesi’ni ziyaret ettiler. Üniversitenin akademisyenleri tarafından örnek bir ders dinleyen öğrencilerimiz ayrıca Kyoto Üniversitesi akademisyenlerinin rehberliğinde Kyoto National Museum’u gezdiler.Toyota Fabrikası ve Todarji Temple, Kaufukuji Temple, Kinkakuji Temple, Sensoji Temple, Golden Temple gibi Japonya’daki ünlü ve en ilgi çekici tapınakları da ziyaret eden Doğa Koleji öğrencileri farklı kültürleri ve inançları yakından tanıma imkanı buldular.