ETİKETLER :
kuresel barış zirvesi
,
barış çağrısı
,
bengi semerci
,
akkun sunver
,
bilgi üniversitesi
Doğa Okulları tarafından ilki 2013 yılında hayata geçirilen Küresel Barış Zirvesi, bu yıl 3.kez İstanbul Bilgi Üniversitesi Santralistanbul'da düzenlendi. ABD, Fransa, Afganistan ve İran başta olmak üzere toplamda 18 ülkenin İstanbul Başkonsolosları öğrencilerle bir araya geldi. Küresel Barış için bilgi alışverişi yapan öğrenciler tarafından bu yılki tema “kültür ve sanatın uluslararası ilişkilerdeki önemi” olarak belirlendi.
Türkiye’nin ezber bozan eğitim kurumu Doğa Okulları, öğrencilerini ilköğretim seviyesindeyken uygulamalı öğrenim imkanlarıyla yetiştiriyor. Doğa Okulları’nın ortaokulda uygulanan, öğrencilerin akademik gelişiminin yanı sıra kişisel gelişimlerini ortaya çıkaran SOES (Student Oriented Education System) eğitim programı Uluslararası İlişkiler dersinde de hayata geçiriliyor. Uluslararası İlişkiler dersi kapsamında öğrencilerin dünya sorunlarına, politik olaylara karşı farkındalığını artırmayı hedefleyen “Küresel Barış Zirvesi” bu yıl 3. kez düzenlendi.
Küresel Barış Zirvesi’nde öğrenciler, zirveye davet ettikleri ülkenin diplomatlarıyla bir araya gelerek zirvenin belirlenen teması üzerinde değerlendirmelerde bulundular. Zirveye; Amerika Birleşik Devletleri, Japonya, Fransa, Azerbaycan, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, Macaristan, Brezilya, Panama, Pakistan, Özbekistan, Meksika, Arjantin, Bulgaristan, Danimarka, İspanya, Hindistan, Venezuela, Güney Kore İstanbul başkonsolosları ve kültür ateşeleri ile akademisyenler katıldı.
Her öğrenci grubu, zirveye davet ettiği ülkenin diplomatı ile bilgi alışverişi yaparak, stratejileri üzerine konuşmalar gerçekleştirdi. Herhangi bir siyasi amaç veya içeriğe sahip olmayan zirve; öğrencilerin, genç bireylerin farklı ülkelerin kültürlerini daha yakından tanımalarını ve evrensel değerleri benimsemelerini destekleyen bir yapıya sahip.
Uluslararası Standartta Öğrenciler Yetişiyor
Küresel Barış Zirvesi öğrencilere hoşgörü, barış, farklılıkları kabullenme, empati, duyarlılık, karşılıklı saygı ve demokrasi gibi temel değerleri özümseyerek, kişisel niteliklerini geliştirecek kazanımlar sunuluyor. Öğrencilerin "dünya vatandaşı" olma duygularını geliştirerek, küresel barışın korunması ve sürdürülebilirliği için katkıda bulunmaları hedefleniyor.