İzmir Güzelbahçe Kampüsümüz bünyesinde görev yapan satranç öğretmenimiz Seda Argun’un yürüttüğü “Ben de Varım” projesi, matematik öğretmenlerimiz Zeynep Özdemir ve Tugay Can'ın yürüttüğü "World Pi Day Project - Math Festival" projeleri, fen bilimleri öğretmenimiz Cansu Köksal’ın yürüttüğü “Enerji Timleri” projesi, ve görsel sanatlar öğretmenimiz Özge Özyürek Can’ın yürüttüğü “Tüketen Değil Üreten Nesiller” projeleri Türkiye Ulusal Destek Servisi tarafından Ulusal Kalite Etiketi ödülü ile ödüllendirildiler. Projelerinde gösterdikleri başarılar ve kazanmış oldukları Ulusal Kalite Etiketi ödülleri nedeniyle İzmir Güzelbahçe Kampüsümüzü, öğretmenlerimizi ve öğrencilerini kutlar, başarılarının devamını dileriz.
“Ben de Varım"
Satranç öğretmenimiz Seda Argun’un yürüttüğü, her çocuğun özel olduğu ve beceri duygusunu tatması gerektiği inancıyla öğrencilerin sosyal, kültürel etkinlikler yardımıyla özerklik, özgüven, iletişim, etkili konuşma ve dijital yetkinlik gibi becerileri kazanmalarını amaçlayan “Ben de Varım” projesinde öğrencilerin yetenek ve ilgilerini ortaya çıkarmaya yönelik eğitim faaliyetleri tasarlayarak kendilerini keşfetmeleri sürecine ortak olmak hedeflenmiştir. “Ben de Varım” projesi kapsamında Nasrettin Hoca fıkrası etkinliği, Nasrettin Hoca şiir çalışması, sanal müze ziyaretleri ve satranç, müzik gibi sanatsal faaliyetlere yer verilmiştir. Ayrıca el sanatları çalışmaları, hediyeleşme, kış temalı hikâye paylaşımı ve yazarlarla tanışma gibi faaliyetler de proje kapsamında ortak okullarla birlikte gerçekleştirilmiştir.
"World Pi Day Project - Math Festival"
Matematik öğretmenlerimiz Zeynep Özdemir ve Tugay Can'ın yürüttüğü, öğrencilerin Dünya Pi Günü Kutlamalarının aracılığıyla matematiğe olan sevgileri ve ilgilerinin artması amaçlayan "World Pi Day Project - Math Festival" projesinde, öğrencilerimizin spor, edebiyat, tarih, resim, müzik gibi disiplinler arası çalışmalar yaparak, matematiğin hayatın heryerinde olduğunu, pi sayısı ile matematiğin ilişkisini, dairenin alanını çemberin çevresi gibi hesaplamaları somut bir şekilde keşfetmeleri hedeflenmiştir.
“Enerji Timleri”
Fen bilimleri öğretmenimiz Cansu Köksal’ın yürüttüğü, öğrencilerin doğal kaynakların tükenmesinin yol açabileceği olumsuzlukların farkına varmasını, önce okulda sonrasında evde ve çevrede enerji tasarrufu konusunda çalışmalar yapmasını, öğrencilerin web 2.0 araçlarını kullanmayı öğrenmelerini ve teknoloji ve internet kullanma becerilerinin artırmayı amaçlayan “Enerji Timleri” projesinde, özellikle dezavantajlı öğrencilere sorumluluk verilerek ve "Atmadan Değerlendir" çalışmalarıyla öğrencilerin atıl durumdaki eşyaları yeniden yaşatmaları ve israfın önlenmesine yönelik çalışmalar yapmaları hedeflenmiştir.
“Tüketen Değil Üreten Nesiller”
Sınıf öğretmenimiz Merve Kılıç ve görsel sanatlar öğretmenimiz Özge Özyürek Can’ın yürüttüğü, öğrencilerin geri dönüşüm kavramı hakkında farkındalıklarını geliştirmek ve geri dönüşüm sürecine aktif katılım göstererek çöp olarak nitelendirilen maddeleri dekoratif ürünler olarak günlük yaşamda kullanılabilecek formlara dönüştürmek gibi kazanımları elde etmesi amaçlanan “Tüketen Değil Üreten Nesiller” projesinde amaç, öğrencilerin sürece aktif katılımı ile yeni ürünler ortaya çıkarmalarını sağlamaktır. Tüketim alışkanlıklarının değiştirerek üretime odaklanmak ve üretilenleri günlük yaşama dâhil etmek hedeflenmiştir.