ETİKETLER :
Doğa Okulu ab pojesi
,
ab fonu
,
yaşam boyu öğrenme
,
uluslararası volarizasyon konferansı
Projenin amacı; temel yeterliliklerin edinimine yönelik başarılı proje ve girişimlerin çıktılarının yaygınlaştırılması ve değerlendirilmesidir. Söz konusu projenin ilk ayağı bu yıl 17 Ekim’de Ataşehir Doğa Koleji’nde gerçekleşti. 18 Ekim’de İstanbul Bilgi Üniversitesi santralistanbul kampüsünde gerçekleşen etkinlik de yine pek çok başarılı isme ev sahipliği yaptı.
Proje kapsamında, 17 – 18 Ekim 2014 tarihlerinde İstanbul’da düzenlenen ‘Uluslararası Volarizasyon Konferansı’nın amacı; Yaşam Boyu Öğrenme Temel Yeterliliklerinin geliştirilmesine yönelik proje, politika veya uygulamaların tanıtımının sağlanması. Söz konusu uluslararası konferans katılımcılara, aralarında KEYS’in 5 ana projesinin de bulunduğu projeler ve iyi uygulamalar üzerine çalıştay imkanı sundu.
Konferansın 17 ve 18 Ekim günlerindeki programında Hayat Boyu Öğrenme Temel Yeterliliklerine yönelik açılış konuşmaları, çalıştaylar, sunumlar, tartışmalar yer aldı. Konferans bilimsel komitesi tarafından başvurular arasından seçilmiş 30’ dan fazla uluslararası katılımcı öğrenme temel yeterlilikleri üzerine görüşlerini paylaştı. Gerçekleştirilmiş olan projelerin çıktı ve materyallerinin sergilenmesi için bir yaygınlaştırma köşesi ve posterlerin sergilenebileceği bir zaman dilimi sağlandı. Malta, Almanya, Hollanda, Belçika, Romanya, Bulgaristan, İtalya, Güney Kore akademisyenin sunduğu temel yeterlilikler ve sürekli kalkınma temalı atölye çalışmaları eş zamanlı oturumlarda gerçekleşti ve Doğa Koleji’nin merkezi projeleri de oturumlarda katılımcılar ile paylaşıldı.
Keys Konferansı’nın ana konuşmacılarından Avrupa Birliği İrtibat Shell Uluslararası ve Royal Dutch Shell CEO'su Hans Van Der Loo ‘ÖĞRETMENLERİN GELECEKTE ELLERİ VAR!!’ adlı sunumunda yarım yüzyıl önce Churchil’in söylediği “Çok iyi eğitilmiş bir nüfus bir ulusun sahip olabileceği en önemli değerdir” söylemini hatırlattı ve öğretmenlerin üstlendiği sorumluluğun önemini vurguladı. Diğer bir ana konuşmacı Leiden Hollanda Üniversitesi’nden Dr. Jaap Van Lakerveld yenilikçi yöntemlerle bezenen bilimsel dayanaklı yaklaşımların izdüşümü olan yapılandırılmış müfredatın öğretmenler tarafından içselleştirilmesi gereğini anlattı.
Doğa Koleji’nin AB tarafından 2 kez fonlanan doğa konseptli eğitim modelinin de içinde olduğu ve beş çok uluslu Comenius Projesi’ni barındıran KEYS projesi öğretimde öğrencinin çevre duyarlılığı ve aktif vatandaşlık bilincine odaklanan öğretmen eğitimi projesidir. Yaşam Boyu Öğrenmenin temel ilkelerinin edinimini amaçlayan ve tamamlanmış olan beş çok uluslu Comenius Projesinde elde edilmiş başarıların değerlendirilmesi ve desteklenmesi ve dolayısıyla öğretmen ve eğitimcilere, yeterlik temelli eğitimin günümüz yaşamının gerekliliklerine uygun bir şekilde verilmesine destek olmaktır.
Konferans konuları;
- Anadil ve yabancı dillerde iletişim için temel yeterlikler;
- Matematik, Fen ve Teknolojide temel yeterlikler
- İnisiyatif ve Teşebbüs anlayışlarının geliştirilmesi
- Sosyal ve Vatandaşlık Temel Yeterlikleri
- Dijital Temel Yeterlikler
- Kültürler Arası İletişim, Kültürel Farkındalık ve İfade Becerileri
- Öğrenmeyi Öğrenme
- Farklı eğitim çevrelerinde temel yeterliklerin geliştirilmesi: ilkokul yılları, genel eğitim, yaygın & yaygın olmayan eğitim
- Öğretmen Eğitimi Başlangıcına Yeterlilik Temelli Yaklaşım/Hizmetiçi Öğretmen Eğitimi
- Yeterlik Temelli Eğitimi Teşvik Eden Kararlar
- Yeterlilik Temelli Öğrenim Çıktılarının Ölçülmesi
- 21. Yüzyıl Yeterlilikleri/Sınıflar
Detaylı bilgi : https://conference.keysproject.eu/