ETİKETLER :
mesleki gözlem
,
t-mba eğitim modeli
,
itü eta vakfı doğa koleji lise eğitimi
,
kariyer plalaması
,
meslek semineri
İTÜ ETA Vakfı Doğa Koleji öğrencileri, 2020-2021 eğitim-öğretim yılında da yarıyıl tatillerini Mesleki Gözlem ile değerlendirdiler. Holland Kariyer Testi ile başlayan Mesleki Gözlem sürecinde öğrencilerimiz belirlenen kariyer eğilimlerine göre gelecekte seçmeyi planladıkları mesleklerle ilgili bilgi edindiler. Pandemi kısıtlamaları kapsamında bu yıl online mülakat şeklinde gerçekleşen t-MBA Mesleki Gözlem çalışmasında öğrenciler Türkiye’nin önde gelen kurum ve kuruluşlarında görev yapan meslek uzmanlarına ilgi duydukları mesleklerle ilgili merak ettikleri soruları sorup bilgi aldılar.
t-MBA Mesleki Gözlem çalışmasını Amerika’daki bir üniversitede görev yapan Doç. Dr. Pelin Volkan ile gerçekleştiren Bergama kampüsünden öğrencimiz Naz Kuttaş, Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında uzmanlaşmak istiyor. Öğrencimiz Naz Kuttaş: “Gerçekleştirdiğim mesleki gözlem sayesinde aklımdaki meslekle ilgili bilmediklerimi netleştirip daha sağlam adım atabilme güvencesi kazandım” dedi. Öğrencimiz mesleki gözleminde Doç. Dr. Pelin Volkan’la görüşerek Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında detaylı bilgiye sahip olduğunu ve bu alanda kariyer planlamaya karar verdiğini belirtti.
t-MBA Mesleki Gözlemini gerçekleştiren öğrencilerimizin çalışmaları ilgili görüşleri şu şekilde oldu:
Semiha Ece Çalışkan – İTÜ ETA Vakfı Doğa Koleji İzmir Torbalı Kampüsü
Mesleki gözlem çalışmamı
uluslararası opera sanatçısı Didem Balık Özbilen ile gerçekleştirdim. Sıradanlığın sınırlarını aşmayı öğrendiğim bir çalışma oldu. Bu gözlemi yapmakla, gönül verdiğim sanat alanında başarılı olacağımı hissettim. Kendimi en iyi bu alanda ifade edeceğimi düşünüyorum artık. t-MBA Mesleki Gözlem çalışmaları seçtiğimiz meslek alanlarının farkına varmamızı sağlayan eşsiz bir çalışma.
Almira Aldemir – İTÜ ETA Vakfı Doğa Koleji Çamlıca Kampüsü
Bu seneki mesleki gözlemimi plastik, rekonstrüktif ve estetik cerrahisi olanında yaptım. Özel bir hastane zincirinde gözlem yaptığım süre boyunca bu meslekte yapılan işlemleri, ne işe yaradığını, günlük hayattaki zorluklarını, gelir miktarını, gelecekte bu işe ne kadar ihtiyaç duyulacağını, Covid-19 virüsünün imkanları nasıl etkilediğini, avantaj ve dezavantajlarını öğrendim. Plastik cerrahi benim ilgi alanıma uyuyor ve gelecekte bu meslekte başarılı olabileceğimi düşünüyorum. Mesleki gözlem sayesinde bunu daha net bir şekilde gördüm. Mesleki gözlem ile bu mesleğe olan ilgim ve merakım daha da arttı. Öğretmenlerimize bizi böyle bir gözleme yönlendirdikleri için teşekkür ederim.
Elif Tezcan – İTÜ ETA Vakfı Doğa Koleji İzmir Torbalı Kampüsü
Aklımdaki soru işareti ve belirsizliklerin azalmasına yardımcı oldu. İstediğim mesleği tekrar gözden geçirmemi, motive olmamı ve “Evet, eğer istersem yapabilirim.” dememi sağladı.
Ömer Tuna Tosun - İTÜ ETA Vakfı Doğa Koleji Acarkent Kampüsü
Bu sene mesleki gözlem olarak elektronik mühendisliği inceledim. Bu mesleğin avantajlarını, dejavantajlarını, imkanlarını ve geleceği ile ilgili önemli içerikler öğrendim. Örneğin; iyi çalışma koşulları, geniş çalışma alanı, kolay iş bulabilme fırsatı bu mühendislik alanındaki en önemli avantajlardan birkaçı. Bu gözlemden öğrendiğim kadarıyla bu mesleğin imkanları benim beklentimi karşılamaya yetmedi. Üniversite eğitimindeki ders içeriklerine ve alanlarını incelediğimde benim asıl çalışmam gereken mühendislik alanlarının bilgisayar veya matematik mühendisliği olduğunu ve kariyer planımı ona göre oluşturmam gerektiğini fark ettim.
Donggyu Lim – İTÜ ETA Vakfı Doğa Koleji İzmir Torbalı Kampüsü
Gerçekleştirdiğim mesleki gözlemle, ilgi duyduğum meslek hakkında daha iyi bilgi sahibi oldum.
t-MBA Mesleki Gözlem, öğrencilere meslekler ile ilgili bilinçli kararlar alma imkanı sunuyor. Kariyer seçiminin bilinçli şekilde planlanması, gençlerin iş yaşamında verimlilik ve motivasyonlarını arttırmada büyük bir öneme sahiptir. Merak edip ilgi duydukları meslekler hakkında iş profesyonellerinden bilgi edinen öğrenciler doğru seçim yapma olasılığını yükselterek ileride yaşanacak zaman kaybını da indirgemiş oluyorlar.
Mesleki Gözlem, öğrencilere profesyonel gözlem yapma ve saha deneyimi kazanma fırsatı verir.
İTÜ ETA Vakfı Doğa Koleji öğrencileri 9. sınıftan 11. sınıfa kadar Mesleki Gözlem uygulamasına katılarak yeteneklerine uygun, doğru mesleği belirlemeye çalışıyorlar. Gözlemledikleri mesleğin kendilerine uygunluğunu keşfeden öğrencilerimiz geliştirmeleri gereken yetenekleri hakkında bilgi sahibi oluyorlar.