Haber ve Etkinlikler

ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİMİZDEN TOPLAM 6 DERECE!

TÜBİTAK Ortaokul Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması Bölge Sergileri'nde Doğa Harikalarımız; 3 Birincilik, 2 İkincilik ve 1 Üçüncülük ödülü alarak toplam 6 derece alma başarısı gösterdi.


Bu sene 16.sı düzenlenen TÜBİTAK Ortaokul Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması Bölge Sergileri'ne 8 bölgede toplam 21 proje ile davet edilen öğrencilerimiz, bölge sergilerinde kazandıkları 6 derece ile göz doldurdu. Final sergisi 6-10 Haziran 2022 tarihilerinde gerçekleştirilecek olan 16. TÜBİTAK Ortaokul Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması'nda finale kalan projeler şu şekilde sıralandı;



Ankara Çayyolu Kampüsü öğrencimiz Eylül Çelik, danışman öğretmeni Ayşe Çelik ile birlikte Değerler Eğitimi alanında, “farklı bir eğitim metodu olan eğitsel oyun kullanılarak ders işlenişinin kalıcı öğrenme ve derse karşı olumlu tutum etkisi incelenmiş, özgün tasarlanmış eğitsel oyunun hem kutu oyunu hem de çevrimiçi-mobil ve bilgisayar oyunu olmak üzere 3 farklı şekilde gerçekleştirilerek geleneksek ezber yöntemine alternatif oluşturmak” amacıyla hazırladıkları Oyun mu, Öğrenme mi? “Ünite Tekrar Oyunu” isimli projesiyle,





Alanya Kampüsü öğrencilerimiz Akdeniz Evliyaoğlu, Alper Nihat Aydemir ve Lorin Nur Önen; danışman öğretmenleri Hatice Şevval Özkan ile birlikte Türkçe alanında, “Türk Dünyası Teşkilatı üyesi olan 7 ülkenin herkes tarafından bilinen şairleri seçilerek, bu şairlerin Artsteps (sanal müze) ve Wordpress (blog sitesi) ortamına aktarılarak yaparak-yaşayarak öğrenme ortamının oluşturulması” amacıyla hazırladıkları Türkçenin Yedi Rengi isimli projesiyle,







Samsun Kampüsü öğrencilerimiz Elif Duru Öztürk, Zeynep Sancak ve Dila Deniz Özkan; danışman öğretmenleri Cansu Kahraman Türk ile birlikte Biyoloji alanında, “görme engelli bireylerin kuşları tanıması, onlar hakkında daha fazla bilgiye sahip olması, kuşların fiziksel özellerinden, gaga yapılarına, beslenme şekillerinden, ötüşlerine kadar olan farklılığı zorlanmadan, kendi öğrenim biçimleriyle dokunarak ve işiterek öğrenmeleri” amacıyla hazırladıkları Gökyüzünün Görünmez Kanatları isimli projesiyle, BİRİNCİLİK ödülüne layık görülerek, Türkiye finallerinde yarışmaya hak kazandılar.







Beykoz Kampüsü öğrencimiz İpek Göreci, danışman öğretmeni Gökçe Sözüçok ile birlikte Kimya alanında, “güneş gibi doğal enerji kaynağından elektrik elde ederken doğada kendi hâlinde yetişen fesleğenden (Ocimum basilicum)  yararlanarak yeni nesil güneş pillerini (organik) daha çevresel, daha ucuz ve kolay yöntemlerle oluşturmak” amacıyla hazırladığı Fesleğenden (Ocimum Basilicum) Yeni Nesil Enerji Üretimi isimli projesiyle,





Samsun Kampüsü öğrencimiz Kerem Özgürdal, danışman öğretmeni Nazlı Aydın ile birlikte Biyoloji alanında, “doğada kendiliğinden dönüşebilen biyobozunur plastik yapılarak ekolojik dengenin korunması ve plastik kirliliğinin azaltılması” amacıyla hazırladığı Plastik Poşet Kullanıp Ekosisteme Zarar Vermek Yerine Çiçeğe Dönüşebilen Biyobozur Poşet Kullanıp Ekosistemi Koruyalım isimli projesiyle İKİNCİLİK ödülüne layık görüldüler.







Topkapı Kampüsü öğrencilerimiz Hürkan Emre Toğrul ve İdil Yılmaz; danışman öğretmenleri Beyza Nalbantoğlu ile birlikte Yazılım alanında, “okul çıkışlarında öğrenci teslim sürecinin güvenli ve takip edilebilir olmasını sağlamak ve bu kapsamda bir mobil uygulama ile veli okul varış bilgisinin sorumlu öğretmene iletilmesi” amacıyla hazırladıkları Okuldan Güvenli Çıkış: Bir Veli Bilgilendirme Sistemi isimli projesiyle ÜÇÜNCÜLÜK ödülüne layık görüldüler.







Tüm öğrencilerimizi ve danışman öğretmenlerini kutlar, başarılar dileriz.

 

DOĞA KOLEJİ - KAMPÜSÜ BUL