İTÜ ETA Vakfı Doğa Koleji, LGS’ye sayılı günler kala tüm kampüslerinde LGS simülasyonu uyguladı. 8. sınıf öğrencilerinin ve velilerinin LGS sürecini birebir yaşaması ve LGS günü ile ilgili heyecanlarının azalması için uygulanan simülasyon sınavı, bu yıl LGS hazırlıkları kapsamında uygulanan 40. deneme sınavı oldu.
ETİKETLER :
LGS 2020
,
lgs simülasyon
,
doğa koleji lgs hazırlık
,
lgs heyecanı
,
lgs rehberlik
LGS için geri sayım başladı, öğrencileri sınav heyecanı sardı. İTÜ ETA Vakfı Doğa Koleji, hafta sonu sınava katılacak öğrencilerinin sınav günüyle ilgili kaygılarını kontrol altına alması için simülasyon sınavı uyguladı. Öğrenciler, LGS süreci için hem ön hazırlık yapmış oldu hem de heyecanlı bir deneyim yaşadı.
Sabah sınav saatinden önce okullarının kapısında hazır bulunan öğrenciler, aileleriyle vedalaşarak okula giriş yaptı. Ardından hijyen koridorundan geçerek tüm dezenfeksiyon işlemlerini tamamladılar ve sınav salonlarına kendileri için hazırlanmış sıralarına yerleştiler.
İTÜ ETA Vakfı Doğa Koleji Ortaokul Rehberlik Bölüm Başkanı Gülşen Aksu, “Öğrencilerimizi eğitim-öğretim yılı boyunca yoğun akademik programımızın yanı sıra rehberlik çalışmaları ve bireysel motivasyon görüşmelerimizle LGS’ye en iyi şekilde hazırladık. Sınav hazırlık süreci, sınav yönetimi, kaygı yönetimi, zaman yönetimi, test çözme teknikleri başlıklarında gerçekleştirdiğimiz rehberlik çalışmalarının kazanımlarıyla, öğrencilerimiz simülasyon sınavında da daha bilinçli bir sınav süreci geçirdiler” dedi.
Gülşen Aksu, “Öğrencilerimize LGS’ye az bir zaman kala bu deneyimi yaşatarak onlara 6 Haziran’da karşılaşacakları tüm adımları yaşayarak öğrenmelerini sağladık. Öğrencilerimiz sınav günü hangi adımları izleyerek sınavlarını tamamlamaları gerektiğini somut bir şekilde görmüş oldular. Kimliklerini yanlarına almaları gerektiği ve kitapçık türünün doğru bir şekilde kodlanmasının gerektiği gibi sınav sürecini etkileyebilecek önemli ayrıntıları yeniden hatırladılar. Sınav günü heyecanlarını nasıl yönetmeleri gerektiğini fark ettiler” diye konuştu.
“İKİ OTURUM ARASINDA SINAV HAKKINDA KONUŞULMAMALI”
Öğrencilerinin sınav bitiminde LGS günü ile ilgili heyecanlarının azaldığını ve sınavdan rahatlamış bir şekilde çıktıklarını gözlemlediklerini ifade eden Aksu, “Öğrencilerimizin pandemi sebebiyle sözel ve sayısal oturumun arasındaki 45 dakikalık ara boyunca, iletişimlerinde sosyal mesafelerine dikkat etmeleri önemli. Bir sonraki oturum için motivasyon kaybı olmaması adına 45 dakikalık ara süresince sınav hakkında konuşulmamalı” diye uyarıda bulundu.