Ekoloji ve Rehberlik Bölümleri iş birliği ile İstanbul Bilgi Üniversitesi’nde "Sürdürülebilirlik Buluşmaları"mızın İstanbul ayağını gerçekleştirdik.
İstanbul kampüslerimizden kurulan 7 kişilik öğrenci birliği ekipleri toplamda 270 öğrencimiz, 50 öğretmenimizle birlikte Sürdürülebilirlik Buluşmaları'nın İstanbul ayağını İstanbul Bilgi Üniversitesi’nde gerçekleştirdik. Sürdürülebilirlik Buluşmaları; ilkokul öğrenci birliği ekiplerimizin sürdürülebilirlik kavramına ve yapılabilecek çalışmalara yönelik bakış açılarını geliştirirken, atölye çalışmalarıyla yenilikçi ürün tasarımları gerçekleştirmelerine olanak sağlayacak.
Sürdürülebilirlik kavramı son yıllarda tüm dünyada gerçekleşen orman yangınları, seller, buzulların erimesi, hava kalitesinin bozulması gibi doğa olayı sonucunda gündemimize daha fazla girmiş, dilimize daha çok yerleşmiştir. Bu doğal afetlerin sonucunda iklim değişikliği, çevre kirliliği, enerji ve su sıkıntısı, gıda kıtlığı gibi gerçekleri yaşadıkça günlük yaşantımızda çoğu davranışımızı değiştirmek, yetiştirdiğimiz çocuklarımızı
“sürdürülebilirlik” konusunda farkında olmalarını sağlamak zorunluluğumuz haline geldi.
İklim krizinin etkisiyle beraber, kurumsal sürdürülebilirlik kavramı iş dünyasında artık sürekli olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu kavram; sürdürülebilirlik hedefinin, yani çevreye zarar vermeden sağlanan kalkınma ile temiz bir geleceğe ulaşma hedefinin kurumsal boyutunu oluşturmaktadır. Firmalar, markalarını sürdürülebilirlik çerçevesinde geleceğe taşırken çevresel, sosyal ve yönetişim performanslarını artırarak yatırım değerlerini yükseltmeyi amaçlıyor.
Sürdürülebilirlik Buluşmaları’nda; Kurumsal sürdürülebilirlik nedir? Kurumsal sürdürülebilirliğin çevresel, sosyal ve ekonomik boyutları nelerdir? Markaların kurumsal sürdürülebilirlik politikaları nelerdir? sorularının cevaplarını öğrencilerimiz konunun gerçek muhataplarından öğrendiler. Duracell, H&M ve Migros markalarının sürdürülebilirlik çalışmalarıyla ilgili yaptıklarını paylaşmak üzere, Duracell Genel Müdürü Mehmet Kerem Sinanoğlu, H&M Ülke Müdürü Müge Arpacıoğlu ve Migros Sürdürülebilirlik Sorumlusu Elif Sansarcı Sönmez bizlerleydi.
Doğa Koleji Ekoloji Bölüm Başkanı Merve Topçuoğlu; “Ekolojik okuryazar nesiller geleceğimizi değiştirecek. Yani sizler. Sizler geleceğimizi değiştirecek o çocuklar olacaksınız. Sizlerin Ekolojik Okuryazar bireyler olmalarını önemsiyoruz. Çünkü ekolojik okuryazar nesiller, insanların doğa üzerindeki olumsuz baskısını, gezenimizin sağlığını dolayısı ile insanlığın geleceğini olumlu yönde etkileyecek olan kişiler olacaktır. Sizler doğanın egemeni değil doğanın bir parçası olarak, etkileşimli yaşam davranışları geliştirerek doğanın en güzel canlıları olacaksınız.” diyerek sorumluluğun gelecek nesil adına çocuklarımızda olduğunu vurgularken, Doğa Koleji Okul Öncesi-İlkokul Rehberlik Bölüm Başkanı Büşra Aparan Akın; “Sürdürülebilir doğa koruma projeleri üretmeniz ve ürettiğiniz projelerin ruhunu yaşamanız ve yaşatmanız adına motivasyonunuzun olamsı çok önemlidir. Sizler kendi kampüslerinizde sürdürülebilirlik eğitimlerini yaygınlaştırmak ve Dünyayı Kurtaran Adımlar hedeflerinizi gerçekleştirmekten sorumlusunuz.” dedi.
Duracell Genel Müdürü Mehmet Kerem Sinanoğlu, “Sürdürülebilirlik bir davranış doğurmaktadır. İlk olarak üzerimize düşen görevleri yerine getirmeliyiz. Az çok demeden yapabileceklerimizi bilmeli ve uygulamalıyız. Piller, içerisinde eşsiz madenler bulunduran ve %100 geri dönüşümü yapılabilir ürünler. Asla doğaya atılmaması gerektiğini biz savunuyoruz siz gençlerimizden de bunu yaygınlaştırmanızı bekliyoruz. Pilleri kullanmadığınızda oyuncaklarınızdan mutlaka çıkarın ki pillerin ömürleri kısa olmasın. Tüketici olarak satın aldığınız ürünlerde karton ambalaj kullanımı, geri dönüşüm konusunda firmanın duyarlılığına dikkat etmelisiniz. Sürdürülebilirlik çalışmalarına olan yaklaşımları aldığınız ürünler etkileyecektir.” dedi.
H&M Ülke Müdürü Müge Arpacıoğlu; “Sürdürülebilirlik adına bireylere düşen görevlerin yanında hükümetlere ve kurumlara düşen görevler de vardır. Biz H&M olarak 2030’a kadar verdiğimiz sözleri yerine getirmek adına çalışıyoruz. Tekstil atıkları ve bunların değerlendirilerek yeniden kullanılmasına yönelik Take Care çalışmalarımızı devam ettiriyoruz. Teknoloji çok gelişti artık portakal kabuğundan tutun gıda atıklarına varana kadar her tür gıda atığı kıyafete dönüştürülebiliyor. Bir makine düşünün içerisine çorap koyuyorsunuz size kazak olarak geri veriyor. Sürdürülebilirlik çalışmalarında teknolojik gelişmelerin takibi de bu anlamda uçsuz bucaksız imkan sağlıyor. Bu konuda siz öğrencilerinde çalışması, düşünmesi, hayal etmesi çok değerli.“ dedi.
Migros Sürdürülebilirlik Sorumlusu Elif Sansarcı Sönmez; “Migros olarak, gıda güvenliği, kalite, hijyen ve tedarikçi denetimlerimizle ilgili çalışmalarımıza müşterilerimize ve paydaşlarımıza İyi Gelecek; iklim değişikliğiyle mücadele, atık yönetimi, ambalaj atıklarının toplanması ve geri dönüşüme kazandırılması kapsamındaki çalışmalarımıza ise Dünyamıza İyi Gelecek sloganımızla sürdürülebilirlik çalışmalarımızı hızla yürütüyoruz. Sorumluluklarımız büyük siz gelecek nesillere bayrağı teslim ettiğimizde içimiz rahat olacak.” dedi.