ETİKETLER :
t-mba
,
öğretmen
,
evrim kuran
,
serdar turan
,
x
,
y
,
z
,
kuşak
,
kristal çocuk
Harvard Business Review Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Serdar Turan ve Evrim Kuran’ın katılımıyla gerçekleşen söyleşide kuşaklar ekseninde öğrenci-öğretmen davranışları ve kuşak farklılıklarının iş dünyasına yansımaları değerlendirildi.
t-MBA Öğretmenleri ile kuşaklar ekseninde bir söyleşi gerçekleştiren Evrim Kuran ve Serdar Turan, Y-Z kuşağındaki gençlerin nasıl bir sistem içinde oldukları ve bu kuşaktaki gençlerin beklentileri üzerine konuştular. Z Kuşağı 2000’den sonra doğan çocukların oluşturduğu bir kuşak ve şu anda Türkiye’deki genç nüfusun % 25’ni kapsıyor. Harvard Business Review Türkiye’nin 4 yıldır 33 üniversitede 42 bin akademik yönü güçlü öğrenciye düzenlediği anket çalışmasına göre öğrencilerin % 19’unun şirketlerde çalışma yerine girişimci olmak istedikleri ortaya çıktı. Girişimcilik ve İnovasyon dersi ile teorik olarak öğrencilere girişimciliğin önemini, faydalarını ve iş geliştirme yöntemlerini aktaran t-MBA eğitim modeli her sene düzenlediği girişimcilik projeleri yarışmasıyla da öğrencilerini girişimciliğe teşvik ediyor.
Turan ve Kuran, yapılan çalışmalarda ortaya çıkan çalışan mutsuzluğunun şirket ekonomileri için tehlikeli bir durum olduğunu dile getirdiler. Otuz bir tane isim yapmış üniversitede yapılan çalışmada ise öğrencilere sorulan “Bugün sınava girsen tekrar bu okulu seçer misin?” sorusuna alınan cevaplarla sadece 1 üniversite indeksi geçebilmiş. Doğa Okulları’nın t-MBA dersleri ile henüz lisedeyken bunun önüne geçmek için yaptığı Mesleki Gözlem gibi çalışmaların çok değerli olduğunu vurguladılar.
21.yüzyıl eğitim yetkinliklerine 2020 yılında umut, iyimserlik, faydalılık ve dayanıklılık ekleniyor. 21.yüzyılın teması otantik olmak. Otantiklikle ifade edilmek istenen sahici ve samimi olma; özünü kaybetmeme ve deforme olmama. Bu bağlamda da Kuran artık müdür, öğretmen gibi kavramların yerini içerik iyileştirici anlamına gelen küratörün kullanılmasının uygun olduğunu ifade etti.
Kuran’a göre Y kuşağı kariyeri bir yolculuk olarak görmekte. Eski şirketler bu durumdan korkuyorlar. Z kuşağının kurumsal yapıya tepkisi girişimciliği artırıyor. Y kuşağı burada Z kuşağına öncülük edecek ve Kristal Çocuk Kuşağı oluşturulacak.