ETİKETLER :
teog ne zaman
,
teog hazırlık
,
zamanı kullanma
,
ortaokul rehberlik
,
teog programı
,
teog puan
Zaman, duyu organlarıyla algılayamadığımız, aslında psikolojik ve sosyal boyutu olan bir gerçekliktir. Zaman herkes için çok değerli ve bir o kadar da kıt olan bir kaynaktır. Herkese eşit dağıtılmıştır. Herkesin bir günde 24 saati ve haftada yedi günü vardır. Daha fazlasına sahip olamayız. Tek yapabileceğiniz sahip olduğunuz zamanı en iyi şekilde kullanmaktır, Sınavlara hazırlanırken de zaman yönetimini doğru yapmak çok önemlidir.
Yaşamımızı sürdürürken, çoğu zaman bir bakmışız zaman akıp gidivermiş. Biz ise yapmamız gereken pek çok şeyi yapamamış ya da aslında yapacak zamanı bulamamışız. Peki, zamanımız nereye gidiyor? Zaman yönetimi; günlük olarak bize verilen 24 saat,1440 dakika,86400 saniyelik süreyi, yaşamımıza katkı sağlayacak biçimde kullanmaktır.
Zamanı Verimli Kullanmak
Zaman yönetimi, zamanımızı en verimli şekilde kullanmaktır. Ancak, zamanı verimli kullanmak, sürekli bir şeyler yapıyor olmak ya da meşgul görünmek değil; zamanı, amaçlarımızı gerçekleştirmeye yönelik faaliyetler yaparak değerlendirmektir. Peki, zamanı nasıl verimli kullanabilirsiniz? Zamanınızı doğru yönetmek için nelere dikkat etmelisiniz?
• Hedeflerin belirlenmesi: Yapmak istediklerinizi gözden geçirip, ulaşmak istediğiniz noktanın belirlenmesi gerekir. Amaçlarınızı kısa ve uzun vadede ortaya koymalısınız.
• Önceliklerin belirlenmesi: Hedefe ulaşma aşamasında atılacak adımların ve önem sıralarının belirlenmesidir.
• Planlama: Görevlerinizi belirledikten sonra yapacaklarınızı günlük ve haftalık olarak planlamak gerekir. Planlama önünüzü görmenizi sağlayacaktır. Böylelikle ortaya çıkacak stres ve kaygıyı azaltmış olursunuz.
Zamanı akıllıca planlayabilmek için;
-Günlük planı yazılı hale getirin
-Günün sonunda hedef listenizi gözden geçirin, gerçekleştiremediğiniz işleri bir sonraki listenin başına önem sırasına göre ekleyin
-Kendinizi tanıyın, hangi zamanlarda enerjik olduğunuzu belirleyin
Zaman Katillerini Bulun
Öncelikle zamanınızı çalan işlerin belirlenmesi ve önlenmesi gerekmektedir. Çoğu zaman aslında angarya dediğimiz işler zamanımızı alır. Bizim için önceliği olmayan işlerle uğraşmaktan, asıl yapmamız gerekenleri bir türlü yapamayız. Görevlerinizi belirlerken bu tür işleri tespit edip, hayatınızdan çıkarmaya çalışmalısınız.
Çalışma alanınızın düzene sokulması çok önemlidir. Çevrenizde bulunan eşyaları ve çalışma araçlarınızı da sizin için en faydalı çalışma alanı yaratacak şekilde düzenlemelisiniz.
Kötü bir zaman yönetimi bizde nelere yol açar?
• Verimsizlik
• Etkisizlik
• Stres
İyi bir zaman yönetimi bize neler kazandırır?
• Akademik başarı
• Kariyer planlaması
• Okumak
• İletişim
• Düşünme
• Dinlenme
BOŞA GEÇEN ZAMAN, SİZİN GELECEĞİNİZDİR…