Haber ve Etkinlikler

TÜBİTAK 4004 - SAĞIM SOLUM BİLİM PROJESİ BAŞVURUSU GERÇEKLEŞTİ

TÜBİTAK 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Destekleme Programı Kapsamında 19 Mayıs Üniversitesi ve Doğa Koleji Samsun Kampüsü iş birliğiyle yapılandırılan Sağım Solum Bilim Projesi için resmi başvurular yapıldı.

ETİKETLER : tübitak projesi , bilim proje , 19 Mayıs Üniversitesi , Samsun Doğa Koleji

 

19 Mayıs Üniversitesi ve Doğa Koleji Samsun Kampüsü iş birliğiyle 118B414 proje numaralı “Sağım Solum Bilim” isimli AB projesinin ön çalışmaları tamamlanarak 22 Ocak'ta  4004 – Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları çağrı programı altında başvurusu yapıldı. TÜBİTAK 4004 - DOĞA EĞİTİMİ VE BİLİM OKULLARI DESTEKLEME PROGRAMI; bilginin toplum ile buluşturulmasını ve yaygınlaştırırken bilginin mümkün olduğunca görselleştirilerek, etkileşimli uygulamalarla anlaşılır bir biçimde aktarılmasını amaçlıyor.


118B414 proje numaralı “Sağım Solum Bilim” projesi 15 Nisan 2018 tarihinde başarılı bulunarak fonlandığı ilan edilmişti.. 19 Mayıs Üniversitesi proje yürütücüsü ve Doğa Koleji Samsun Kampüsü ise proje etkinliklerinin planlandığı ve uygulamaların yürütüleceği eğitim kurumu olarak projede yer alıyor. Projede 19 Mayıs Üniversitesi’nden Araştırma Görevlisi Tuğba Aycan, Araştırma Görevlisi Zeynep Yüksel, Araştırma Görevlisi Beyda Topan, Araştırma Görevlisi Melek Özpıçak ve Araştırma Görevlisi Taşkın Basılı olmak üzere 5 kişilik bir ekip projede eğitmen olarak görev alacak. Samsun kampüsünde ise Uzman öğretmen Demet Tarakçı, Fen bilgisi öğretmeni Çiğdem Özdoğan, Matematik öğretmeni Elmas Dila Turan Kaya, Biyoloji öğretmeni Damla Uzun, Fizik öğretmeni İbrahim Altundağ, Bilişi teknolojileri ve yazılım öğretmeni Gözde Kerse, Matematik öğretmeni Filiz Aydın’ın yer aldığı ekip aynı şekilde proje eğitmeni olarak projede yer alacak.

Projenin hedef kitlesi 30 kişiden oluşan 8. sınıf öğrencileri olarak tespit edilmiştir. Projemiz, disiplinler arası bir yaklaşımla öğrencilerin bilimsel farkındalık ve merak düzeylerini arttırmayı, bilime karşı var olan tutumları geliştirmeyi ve en önemlisi günlük yaşamdaki olayları bilimsel bakış açısıyla yorumlayabilmeyi amaçlamaktadır. Bu amaç kapsamında günlük hayatta daha sıklıkla karşılaştığımız olaylar ve problemler uzman proje ekibinin planlayacağı etkileşimli bilimsel uygulamalar ve etkinlikler ile ele alınacaktır. Bu süreçte ele alınan etkinlikler öğrencilerin gözleme ve uygulamaya dayalı aktif olarak katılabileceği, merak, araştırma, sorgulama ve öğrenme isteklerini tetikleyen eğlenceli oyunlarla desteklenecektir.

Proje kapsamında öğrencilerde aşağıdaki kazanımlar hedeflenmiştir:

  • Bilimsel bakış açısıyla olay ve olguların kavranmasını sağlamak,
  • Öğrencileri öğrenmenin merkezine alarak “yapan-yaşayan” konumuna getirerek anlamlı öğrenmeyi desteklemek,
  • Eğlenceli ve etkileşimli uygulamalarla öğrencilerin bilime bakış açısının olumlu yönde gelişmesine katkıda bulunmak,
  • Öğrencilere bilimsel düşünme basamaklarını takip ederek araştırma yaparak üreten ve bilimsel düşünen bireyler yetişmesine destek vermek,
  • Öğrencilerin girişimcilik ve bireysel yaratıcılığını geliştirmektir.
     

TÜBİTAK 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Destekleme Programı kapsamında fonlanan büyük ölçekli projede görev alan Samsun kampüsü öğretmenlerimizi tebrik eder, Doğa Koleji olarak değerli ve misyonu büyük bir proje içinde yer almaktan mutluluk duyarız.

DOĞA KOLEJİ - KAMPÜSÜ BUL