Haber ve Etkinlikler

YKS TAKVİMİ AÇIKLANDI

12.sınıf öğrencilerinin ve velilerinin heyecanla beklediği 2022 YKS takvimi açıklandı. 2022'de ÖSYM Başkanlığınca uygulanacak sınavların, sınav, başvuru ve sonuç açıklama tarihleri paylaşıldı.


Açıklanan takvime göre 2022 Yükseköğretim Kurumları Sınavı (2022-YKS) 18-19 Haziran 2022 tarihlerinde gerçekleştirilecek. Temel Yeterlilik Testi (TYT) 18 Haziran 2022 Cumartesi günü, Alan Yeterlilik Testi (AYT) 19 Haziran 2022 Pazar ve Yabancı Dil Testi (YDT) 19 Haziran 2022 Pazar günü gerçekleştirilecek. Milli Savunma Üniversitesi Askeri Öğrenci Aday Belirleme Sınavı 2022 MSÜ 27 Mart 2022 Pazar günü gerçekleştirilecek.



Yayınlanan takvime göre YKS başvuruları 11 Şubat Cuma 2022 tarihinde başlayacak ve 7 Mart Pazartesi 2022 tarihinde sona erecek. Sınavlar için geç başvuru günü ise 16-17 Mart 2022 tarihleri olacak. 2022 YKS kılavuzunun yayınlanması ile adaylar başvuru sürecinde dikkat edilmesi gereken hususlara göre başvurularını yapacaklardır. YKS sonuçlarının 20 Temmuz 2022 tarihinde açıklanacağı bilgisi üzerine adaylar için tercih dönemi ile ilgili süreç için de tahminler oluştu. Öğrenci ve velilerin sürecin takibi açısından açıklanan takvime dikkat etmeleri önemlidir.

YKS Sürecinde Öğrencilere ve Velilere Öneriler


İTÜ ETA Vakfı Doğa Koleji Lise Rehberlik Bölüm Başkanı IŞIL YAYLA CAN sınava hazırlık sürecinde öğrencilere ve velilere önerilerde bulundu.


  • YKS hem TYT hem de AYT açısından bilgi, birikim ve yorumlama becerilerini birlikte kullanabilmeyi gerektiren bir sınavdır. Başarılı olmak için bu becerilere sahip olmanın yanında iyi bir sınav yönetimi becerisine de sahip olunmalıdır. Sınav yönetimi becerisi kazanmak için sıklıkla deneme sınavlarına girilmelidir. Hangi dersten başlanılacağına, soru okuma hızına, yapılamayan soru olursa nasıl hareket edileceğine, zaman azaldığında nasıl davranılması gerektiğine, sorular bittiğinde geri dönüp hangi derse bakılması gerektiğine önceden karar verilmelidir. İyi bir zaman planlaması için turlama tekniği önemlidir. Öğrenciler sınavlarda mutlaka turlama tekniğini kullanmalıdır.

  • Sınavlar zekayı ve kişiliği değil, süreç içinde edinilen bilgiyi ve öğrenilen bu bilginin nasıl kullanıldığını ölçer. Sınava hazırlık sürecinde öğrencilerin başarılarının zekaları ile değil performansları ile doğru orantıda olduğu unutulmamalıdır.

  • Kaygı bulaşıcıdır. Sınav hazırlık sürecinde kaygılı konuşmalar gerginlik yaratabilir. Olumlu düşünmeli ve olumlu konuşmalar içerisinde olunmalıdır. Öğrencilere sınav hazırlık sürecinde kaygı düzeyini, sınav tutumunu ölçen envanterler uygulanmalı, bu envanterlerin sonuçlarına göre öğrencilerle bireysel görüşmeler ve grup danışmanlıkları yapılarak sınava hazırlık sürecinde öğrencilere destek olunmalıdır.

  • Öğrenciler sınava hazırlık sürecinde deneme sınav sonuçlarını incelerken konu kazanım eksiklerini belirleyerek bu eksiklerin giderilmesi üzerine basılı veya dijital materyallerle çalışmalıdır. Sınav sonuçlarını sadece doğru yanlış sayılarına göre değerlendirip hedefler belirlemek yerine hangi konularda kazanım eksiklerinin giderilmesi gerektiği ile ilgili öğrenme hedefleri belirlenmelidir.

  • Aileler bu süreçte sınav sonucunun değil sınav süreci boyunca öğrencinin gösterdiği çaba ve verdiği emeğin önemli olduğunu çocuklarına hissettirmeliler. Sonuca odaklanan çocuğun hırslı sürece odaklanan çocuğun azimli olacağı unutulmamalıdır.

  • Aileler sınav hazırlık sürecinde okul ile iş birliği ve ortak tutum içerisinde olmalıdır.

  • Her çocuk özel ve biriciktir. Bu sebeple çocukların başkalarıyla kıyaslanması doğru değildir. Başkalarıyla kıyaslanan öğrencilerin başarıları değil kaygıları artacaktır. Bu sebeple aileler çocuklarını çok iyi tanımalı ve başkalarıyla kıyaslamadan kendi potansiyeli ve hedefleri doğrultusunda gerçekçi, ulaşılabilir hedefler belirlemesine yardımcı olmalıdır.

  • Çocukların sadece başarısızlıkları değil başarıları da aile içinde konuşulmalıdır. Başarıları gündeme gelen çocukların kendilerine olan güvenleri artar. Unutulmamalıdır ki çocukların olumlu davranışları takdir gördükçe pekiştirilir ve kalıcı hale gelir.



DOĞA KOLEJİ - KAMPÜSÜ BUL