İTÜ ETA Vakfı Doğa Koleji Hamitler, Özlüce ve İnegöl kampüsleri ile Bursa’da, eğitime yeni bir soluk kazandırmaya hazırlanıyor.
ETİKETLER :
hürriyet
,
bursa doğa
,
basında doğa
,
serhat özeren
,
itü eta vakfı
İTÜ ETA Vakfı Doğa Koleji Yönetim Kurulu Başkanı Serhat Özeren, araştıran ve sorgulayan çocuklar yetiştirdiklerini vurgulayarak, “İstanbul Teknik Üniversitesinin köklü tarihi ve akademik altyapısının katkılarıyla online eğitimde çığır açmaya hazırlanıyoruz” dedi.
Dile kolay! Akademik hayatta 247 yıllık bir başarı hikayesi. Kısa adı İTÜ olan İstanbul Teknik Üniversitesinin tecrübeleriyle kök salarak, Doğa Kolejini devralması 2019 yılına damgasını vuran en önemli olaydı.
İTÜ ETA Vakfı Doğa Koleji, Hamitler, Özlüce ve İnegöl kampüsleri ile Bursa’nın eğitimdeki en önemli durağı. İTÜ ETA Vakıf Doğa Koleji Yönetim Kurulu Başkanı Serhat Özeren, aynı zamanda Telekomünikasyon İnternet ve Bilgi Teknolojileri Derneği Başkanı, İnternet Geliştirme Kurulu eski Başkanı… Türkiye’deki internet gelişimine en önemli katkıyı yapan isim olması, Doğa için de büyük bir kazanç.
Türkiye’nin internet gelişiminde duayen isimlerden olan Özeren, ailelere güvenli ve bilinçli internet kullanımını her fırsatta dile getiriyor. Özeren’le kampüste sohbet ederken, özellikle ailelere internet konusunda yapacakları uyarıları mutlaka dikkate almalarını tavsiye ediyor.
Bursa kampüslerinde; çevreye duyarlı, araştıran, sorgulayan çocuklar yetiştirdiklerine dikkat çeken Başkan Özeren, “tüm stratejilerimizi güven üzerine şekillendiriyoruz. Velilerimizin kafasında en ufak bir soru işareti kalmaması için şeffaf ve iletişime açık bir politikayla ilerleyeceğiz. Eğitim itibar işidir, bu itibarı çatısı altına girdiğimiz İTÜ ile koruyacağız. Kurumsal kimliğimiz neyi gerektiriyorsa buna göre hareket edeceğiz” dedi.
İstanbul Teknik Üniversitesi ve Doğa Kolejinin büyük bir aile olduğuna dikkat çeken Özeren, “İTÜ’nün 247 yıllık geçmişi ve sahip olduğu akademik birikim sayesinde, İTÜ ETA Vakfı Doğa Koleji markasını eğitimin zirvesine taşıyacağız. İTÜ’nün üstlenmiş olduğu yükseköğretimde teknolojik dönüşüm rolüyle, Türkiye’nin bilgi toplumu stratejisi Doğa Kolejinde hayat bulacaktır. Yükseköğrenimin temellerini küçük yaşta oluşturuyor, öğrencilerimize bilimi sevdiriyoruz. Sahip olduğumuz proje modelli eğitim anlayışı ve İstanbul Teknik Üniversitesinin destekleriyle, okulda öğrenilen bilgileri uygulamaya dönüştürülecek” dedi. Özeren, yeşillikler içindeki kampüste sorularımızı yanıtladı:
İstanbul Teknik Üniversitesi’nin bir yükseköğrenim kurumu olarak Doğa Koleji öğrencilerinin kariyer yolculuğuna ne gibi katkıları olacak?
Üniversitelerde teknik bölümler mevcut ama doğru bir akademik altyapı oluşturabilmek için öğrencilerimizi hayata hazırlamaya lise, ortaokul gibi kademelerde başlamalıyız.
Doğa Koleji, fen ve teknoloji alanında öne çıkan bir kurum. İstanbul Teknik Üniversitesinin yapay zeka ve fen bilimleri alanında ilklerin adresi olması, Doğa Kolejini de ilklerin adresi haline getirecek. Yapay zeka ve veri mühendisliği alanlarında Doğa Kolejinde bir üs oluşturacağız. Öğrencilerimiz, akademik altyapılarını üniversiteye başlamadan lise ve ortaokul kademelerinde güçlendirirse, kariyer gelişimlerini de çok daha güçlü temeller üzerinde inşa edeceklerdir.
Öğrencilerimizin kariyer yolculuğunu, ilgi alanları ve yeteneklerine göre desteklemek istiyoruz. Farklı alanlarda yetenek ve ilgileri ne yöndeyse öğrencilerimizi o alanlara kanalize etmek için elimizden geleni yapacağız.
İTÜ Arı Teknokent bünyesinde genç girişimcileri destekleyecek oluşumlarınız olacak mı? Öğrenciler Teknokent’e nasıl entegre olacak?
Bir girişimcilik ekosistemi olarak adlandırabileceğimiz İTÜ Çekirdek ile girişimci öğrencileri daima destekliyoruz. İTÜ Arı Teknokent bünyesinde, İTÜ Çekirdek oluşumuyla start-up’lara yatırım ve fon imkanı sağlıyoruz. 21. yüzyılın iş dünyası; hayatın her alanında teknolojiden beslenen, özgüveni yüksek, üretken, mesleğinin yanı sıra yönetim vizyonuna sahip gençlerin geliştirici gücüne ihtiyaç duymaktadır.
Doğa Koleji öğrencileri, on farklı işletme yüksek lisans dersini lise düzeyine uyarlayan t-MBA eğitim programıyla bir adım öne geçiyor. Öğrencilerin aktif katılım sağladığı öğrenme ortamları yaratan program kapsamında, İTÜ’nün güçlü akademik altyapısı öğrenciler için yol gösterici olacak.
Doğa Koleji t-MBA eğitim programı, İTÜ Çekirdek girişimlerine entegre olarak lise çağındaki öğrencileri üniversite ruhuyla erken yaşta tanıştıran bir dönemi başlatacaktır.
İTÜ ETA Vakfı Doğa Koleji Bursa kampüslerinde pandemi süresince uzaktan eğitimi nasıl yönettiniz? Öğrencileriniz bu süre zarfında eğitimde bir kayıp yaşadı mı?
Öğrencilerimizin uzaktan eğitim süresince tek kaybı, arkadaşları ve öğretmenleriyle sınıflarında bir arada olamamak oldu. Öğrencilerimizin motivasyon kaybı yaşamaması için eğitim faaliyetlerimize kesintisiz devam ettik. Okullarından uzak kalsalar da derslerinden, öğretmenlerinden ve arkadaşlarından ayrı kalmadılar. Bu süreçte, öğrencilerimizin okullarıyla aralarındaki bağın güçlü kalmasını sağladık.
Doğanın çalışkan arıları, online eğitim süresince “Doğa’m Evimde” online eğitim programımızda 557 milyon 714 bin dakika eğitim alırken, 30 milyon 833 bin adet içeriğe ulaştı ve 5 milyon 480 bin adet test çözdü.
Okul öncesi ve ilkokul öğrencilerimize destek olmak için ortalama 12 bin velimiz, “Doğa’m Evimde” online eğitim programımızda 20 milyon 398 bin dakika vakit geçirdi.
Günde ortalama 7 bin öğretmenimiz, uzaktan eğitim platformumuzda aktif eğitim verdi.
Öncelikle öğrencinin uzaktan eğitime katılabilmesi için uygun koşulları sağlamak ailelerin birincil görevidir. Bunun yanı sıra çocuğun ortamını bir sınıf ortamı gibi düzenlemek, dikkatini tamamen eğitime verebileceği bir alan oluşturabilmek önemlidir. Eğitimin, okul ve sınıf ortamında yapılmasına alışık olan öğrencilerin ev ortamında derslere katılıp sorumluluklarını yerine getirebilmiş olmaları büyük bir başarıdır. Bu sebeple aileler çocuklarını bu özveri için mutlaka tebrik etmeliler. Bu tebrik, çocukların motivasyonlarını artırıp daha verimli olmalarını sağlayacaktır. Biz de İTÜ ETA Vakfı Doğa Koleji olarak öğrencilerimizle uzaktan eğitim başarı belgesi paylaştık. Özellikle küçük yaş grupları ders saatlerini takip etmekte zorlanabilir. Takip noktasında ebeveynlerin çocuklarına destek olmaları ve yol gösterici olmaları oldukça önemli. Sadece uzaktan eğitim değil bu süreçte sürekli evde kalan çocuklar için eğlenceli etkinlikler ve aktiviteler yapılması da önemliydi. Velilerimize gönderdiğimiz ev içi etkinlikler ve aktivitelerle bu süreci daha keyifli hale getirmeye çalıştık.
Uzaktan eğitim faaliyetlerinizde temel dersler dışında öğrencilerinizin sosyalleşmesi için ne gibi çalışmalarınız oldu?
Eğitim takvimimizde yer alan etkinlikleri online olarak düzenleyerek öğrencilerimizin uzaktan eğitimde sadece ders içeriklerine ulaşmasını değil, sosyal ve sportif faaliyetlerde bulunmalarına da önem verdik. 13. t-MBA Zirvesi, Satranç Turnuvaları, Veli Seminerleri, Kariyer Günleri, t-MBA Digital Youth Summit, Uzay Çağı Sunumu ve Uzay Sergisi, Kız Kardeşim Sosyal Sorumluluk Projesi ile Doğa’ya özgü birçok geleneksel etkinliğimizi online olarak düzenledik.
Öğretmen eğitimleri ve veli toplantılarını dahi aksatmadan online olarak düzenledik. Bilişim Haftası’nda teknolojiye dair önemli bilgilerin paylaşıldığı ve sektörün önde gelen isimlerini ağırladığımız online bir canlı yayın programı düzenledik. Öğrencilerimizi canlı yayınlarımızda yazarlarla buluşturduk. 51. TÜBİTAK Lise Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması’nda derece alan öğrencilerimiz, proje sunumlarını online olarak yaptı. 23 Nisan ve 19 Mayıs bayram kutlamalarımızı online olarak coşkuyla gerçekleştirdik.
Uzaktan eğitim sürecine velilerinizin ne gibi katkıları oldu? Dijital eğitimde ailelerin rolünü nasıl değerlendiriyorsunuz?
Uzaktan eğitim faaliyetlerimizde velilerimiz önemli bir rol oynadı. Okul öncesi ve ilkokul öğrencilerimiz, uzaktan eğitime erişimde velilerimizin desteğiyle uzaktan eğitim sürecine katılım sağladı. Bu doğrultuda çocuklarını yönlendiren veli sayımız günlük olarak 12 bini buldu.
Çocuklara sorumluluklar verilmesi onların kişilik gelişimleri için oldukça faydalıdır. Sorumluluk verilen bir alanda sorumluluğunu yerine getirmeyi başaran çocuklarda başka alanlarda da başarılı olabilirim düşüncesi oluşur ve yeni başarılar için pes etmeyen, denemekten korkmayan çocuklar yetiştirmiş oluruz. Başarısını artırmak için ne yapması gerektiğini bilen, belli bir plan ve programla çalışan, kendisine bir hedef belirlemiş ve bu hedefi için çaba gösteren çocukların; ders çalışma sorumluluğu kazandırılmış çocuklar olduğunu gözlemliyoruz. Çocuklara küçük yaştan itibaren yapabileceği sorumluluklar verilmesi, onları geliştirecek ve onların başarılı bireyler olarak yetişmelerini sağlayacaktır. Burada önemli olan çocuklara yapabileceği sorumluluklar vermek, onlara yapabileceğinden fazlasını vermek veya ondan yapamayacağı şeyleri beklemek çocukların başaracaklarına olan inançlarına zarar verebilir. Ebeveynler çocuklarını çok iyi tanımalı; yeteneklerini ilgilerini keşfetmeli, bu alanlarda onlara sorumluluklar vermeli ve onları başarılı olmaları için cesaretlendirmelidir.
Bizler de danışman öğretmenlik sistemimizle bu süreçte ailelere düzenli geri bildirimler vererek destek olduk. Canlı derslerde akademik derslerimizin yanı sıra rehberlik derslerimizle öğrencilerimizi hem yönlendirdik hem de psikolojik açıdan iyi oluşlarını sağladık.
Pandemi sürecinden olumsuz etkilenen sektör ve meslek grupları için bir planlamanız var mı?
Türkiye’nin en büyük k12 eğitim kurumu olarak sürecin zorluklarını göğüsleyen sağlık çalışanlarımız ve güvenlik güçlerimizin çocuklarına %50 oranında eğitim bursu desteğinde bulunacağız. Pandemi sürecindeki duyarlılıkları ve çalışmalarıyla hepimize umut oldular. Halkımız güvenli bir şekilde evlerinde kalırken sağlık ve güvenlik hizmetlerinin kesintisiz bir şekilde devam etmesi bizleri ayakta tutan en önemli güç oldu. Bu emek ve özveri için ne kadar teşekkür etsek azdır.